de hopper zit (of dwz zat, inmiddels een 10 pogingen verder) bij deze metingen helemaal vol).bobbee schreef:Koen, heb je de hopper wel gevuld?
Re: Baratza "Sette"
311Bezzera BZ07 | Baratza Sette 270
de hopper zit (of dwz zat, inmiddels een 10 pogingen verder) bij deze metingen helemaal vol).bobbee schreef:Koen, heb je de hopper wel gevuld?
Niet alles geloven wat je op het net ziet heKoen B. schreef:Vandaar mijn verbazing. Op youtube vind ik filmpjes waarin deze maler in 4,5s al een triple bakje vol heeft, maar mijne heeft daar dus zo'n 14,5s voor nodig...bobbee schreef:Is dat echt zo? Mijn Atom doet in 10 second ongeveer 17 a 18 gram espresso maling. De sette is 2x zo snel van wat ik heb gehoord.
2.5 a 3 g / s is normaal voor de Sette. de v1 zat zelfs richting 3.5 g / s. bij de v2 hebben ze dat iets omlaag getrokken om de boel te sparen. Ding is bizar snel gezien de kleine maalschijven.Niet alles geloven wat je op het net ziet heMijn Olympus doet 3.5s op 15g, zou me straf lijken dat een Sette 21g maalt in een seconde meer.
3g/s is dan nog 7s om een triple mandje te vullen. Maar maakt allemaal niets uit eigenlijk he? Het gaat om het resultaat!bvds schreef:2.5 a 3 g / s is normaal voor de Sette. de v1 zat zelfs richting 3.5 g / s. bij de v2 hebben ze dat iets omlaag getrokken om de boel te sparen. Ding is bizar snel gezien de kleine maalschijven.Niet alles geloven wat je op het net ziet heMijn Olympus doet 3.5s op 15g, zou me straf lijken dat een Sette 21g maalt in een seconde meer.
helemaal eens, alleen wat als jouw Compak 8 over 19 gram 20 a 22 seconden draait terwijl die Frans en de rest van de werkeld het in 10 a 11 seconden doet?@3aan schreef:Mijn Compak 8 met single dosing 19 gram in 10 a 11 seconden, mooi maalsel daar gaat het om!
Verstuurd vanaf mijn SM-T700 met Tapatalk
Tja, dan is er iets mis in de waarneming wat de tijd of gewicht betreft of er is iets mis met de uitlijning, bonen, perceptie, of misschien een maan of vrijdag product?bvds schreef:helemaal eens, alleen wat als jouw Compak 8 over 19 gram 20 a 22 seconden draait terwijl die Frans en de rest van de werkeld het in 10 a 11 seconden doet?@3aan schreef:Mijn Compak 8 met single dosing 19 gram in 10 a 11 seconden, mooi maalsel daar gaat het om!
Verstuurd vanaf mijn SM-T700 met Tapatalk
Terug naar “Koffiemolens & malers”