Re: Machine keuze VBM domobar super pid 2b of Rocket R58 v2

21
Rickerd schreef:Ik had al zo’n idee... ook verschillende winkels geven aan dat er op het forum een dergelijke sfeer hangt.

Ik ga voor de VBM Super HX en een Compaq K3 Touch advanced.
En een mooi waterfilter natuurlijk.
Mocht je nog willen vergelijken: http://www.rocket-milano.nl/rocket-r58- ... tion-9326/" onclick="window.open(this.href);return false;

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *

24
Rickerd schreef:Ik had al zo’n idee... ook verschillende winkels geven aan dat er op het forum een dergelijke sfeer hangt.
Je kunt nooit iedereen tevreden houden. Ik begrijp alleen niet zo goed waarom er nu over een zgn. "algehele sfeer" wordt gesproken. Je komt namelijk zelf met een vraag op het forum en er wordt niet alleen beantwoord maar ook nog eens met je meegedacht en dat allemaal belangeloos. Het is maar wat je negatief noemt. Er wordt soms wel wat betweterig gedaan en misschien soms een tikkie arrogant maar dat is in dit topic echt niet ter sprake. Je krijgt antwoord van gepassioneerde personen en er is niemand die jou persoonlijk heeft afgevallen. Probeer het eens te benaderen vanaf de andere kant en niet alleen vanuit de vraagsteller.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

25
Ik beaam alleen wat winkeliers zeggen.
Vaker heb ik gemerkt op fora dat er een dergelijke sfeer is.

Ik bedank jullie ook netjes voor de adviezen maar de eerste antwoorden waren geen antwoorden op de vraag die ik stelde.
Er wordt wel meegedacht ja dat wel maar niet echt op een fijne manier wordt dat gebracht.

Sowieso ben ik geen fan van een forum omdat 9 van de 10 keer dit speelt. Ook forums als phphulp.nl werd er door bepaalde personen niet leuk gereageerd. Dat deed mij het forum verlaten binnen aanzienlijke tijd.
Jammer want andere programmeurs had ik graag geholpen.

26
Deel hiervan komt ook voort uit de onkunde van het overgrote deel van de winkeliers. Veel van de bekende verkooppunten hebben echt geen idee van wat koffie precies inhoudt en dan krijg je niet het juiste advies (echte speciaalzaken zoals van Pommeren, Kafko, ESW e.d. daargelaten). Zo heb ik een keer een verkoper in een hele bekende zaak horen zeggen dat een klant zijn E-61 groep met WD40 kon smeren. Leuk als je jezelf wilt vergiftigen maar ook niet meer dan dat. Dat is dan ook de reden wij het hier niet zo hebben op de adviezen die je daar krijgt.

Ze huren scholieren in als verkopers die er vaak maar tijdelijk werken en een crashcourse krijgen in de materie maar er verder totaal geen affiniteit mee hebben. Lekker goedkoop maar niet goed voor de kwaliteit die je levert. Dan mag je er ook weinig van verwachten. Ze kunnen die sfeer dan op ons afschuiven maar feit is dat ze zelf tekortschieten in hun kennis en kunde. De sfeer hier is eerder een gevolg van het prutswerk wat we hier veelal tegenkomen van deze winkeliers.

En dan ook nog eens een sponsor die er op inhaakt vind ik persoonlijk erg slecht. In alle gerespecteerde fora ter wereld is het namelijk niet toegestaan voor sponsoren of producenten om zomaar reclame te maken voor hun eigen zaak in een topic waar om advies wordt gevraagd. Daar is een apart subforum voor.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

28
Rickerd schreef:Alle reacties neem ik als advies aan en trek hier mijn eigen consulie uit.
Heel goed. Het leek er even op dat je verongelijkt reageerde op de adviezen en meteen meende te moeten afgeven op de sfeer op dit forum en andere forums in het algemeen maar dat was de verkeerde consulie.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

29
Erik82 schreef:Deel hiervan komt ook voort uit de onkunde van het overgrote deel van de winkeliers. Veel van de bekende verkooppunten hebben echt geen idee van wat koffie precies inhoudt en dan krijg je niet het juiste advies (echte speciaalzaken zoals van Pommeren, Kafko, ESW e.d. daargelaten). Zo heb ik een keer een verkoper in een hele bekende zaak horen zeggen dat een klant zijn E-61 groep met WD40 kon smeren. Leuk als je jezelf wilt vergiftigen maar ook niet meer dan dat. Dat is dan ook de reden wij het hier niet zo hebben op de adviezen die je daar krijgt.

Ze huren scholieren in als verkopers die er vaak maar tijdelijk werken en een crashcourse krijgen in de materie maar er verder totaal geen affiniteit mee hebben. Lekker goedkoop maar niet goed voor de kwaliteit die je levert. Dan mag je er ook weinig van verwachten. Ze kunnen die sfeer dan op ons afschuiven maar feit is dat ze zelf tekortschieten in hun kennis en kunde. De sfeer hier is eerder een gevolg van het prutswerk wat we hier veelal tegenkomen van deze winkeliers.

En dan ook nog eens een sponsor die er op inhaakt vind ik persoonlijk erg slecht. In alle gerespecteerde fora ter wereld is het namelijk niet toegestaan voor sponsoren of producenten om zomaar reclame te maken voor hun eigen zaak in een topic waar om advies wordt gevraagd. Daar is een apart subforum voor.
Die sponsoren maken het forum mogelijk?! Die financieren het boeltje. Ik heb door de sfeer op dit forum dat maar afgezegd.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *

30
Jura_Impressa schreef:Die sponsoren maken het forum mogelijk?!
Die vraag zou je moeten stellen aan degene die de facturen betaalt.

Ik zou best willen meebetalen aan het forum, maar dat zou beslist niet inhouden dat ik dan ook gelijk moest krijgen en vragen om advies zou beantwoorden met mijn eigen aanbiedingen.
Jura_Impressa schreef:Die financieren het boeltje.
Wellicht bedoel je het goed, maar dit klinkt alsof degene die de rondjes geeft ook mag verlangen dan iedereen naar zijn verhalen luistert en om zijn grappen buldert van het lachen. Zoiets is voor alle betrokkenen een zielige vertoning.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino