Re: Wie ben ik en wat voor onmogelijke vraag heb ik:
11Schroefdraad goed schoon maken en een heel klein dotje voedsel veilig vet ertussen. De verstelling hoort een beetje stroef te gaan dat voorkomt dat hij kan verlopen tijdens het malen.
Een Europiccola is helemaal geen slecht idee. Ik kwam ook vanuit de volautomaat met alleen ervaring in goede single-originbonen, en ik kon een Stradivari (professionele versie) tweedehands op de kop tikken. Na een dag had ik smakelijke espresso (maar ik had me grondig ingelezen op dit forum en veel Youtube-filpjes bekeken), en nu, een week later, is ieder bakje een feest. Ik denk niet dat ik op lange termijn bij de Stradivari blijf, maar zeker wel het komende jaar. Daarvoor is het te veel genieten.martijnox schreef: ma 11 dec 2017, 10:03Ik aas nu op een Europiccola, omdat die enerzijds erg charmant is en uitdagend om met een hevel je perfecte kopje te zetten, en anderzijds een stuk goedkoper is dan de semi-automaten. 200euro is het streven, 250 is wel de max die ik nu kan besteden.
En wellicht later nog eens upgraden naar een Domobar.
De Compak K6 molens verlopen niet tijdens het malen, kijk maar eens goed naar de constructie van de maalverstelling, dan snap je het vanzelf.Pti schreef:Schroefdraad goed schoon maken en een heel klein dotje voedsel veilig vet ertussen. De verstelling hoort een beetje stroef te gaan dat voorkomt dat hij kan verlopen tijdens het malen.
Dan heb je kalknagels

Nou, het zou zomaar zo kunnen zijn dat je lekker bij de Stadivari blijf want dit soort hevelmachines zijn onverslaanbaar2linker schreef: ma 11 dec 2017, 12:51Ik denk niet dat ik op lange termijn bij de Stradivari blijf, maar zeker wel het komende jaar. Daarvoor is het te veel genieten.
"Heel veel werk" vind ik wel meevallen, maar het resultaat is wat meer wisselend dan met een volwassen hefboom-machine. En een La Pavoni is met een beetje geluk voor een habbekrats te vinden, hetgeen ook weer een voordeel is voor de instappers.Erik82 schreef: wo 13 dec 2017, 08:35 Met heel veel werk en moeite kunnen ze geweldige espresso maken maar er zijn talloze beter machines te krijgen.
Terug naar “Alles voor beginners”