Re: Macap mdx ervaringen?

2
Bedoel je de macap MXD? Met 75mm vlakke schijven? Dat is echt een dijk van een machine hoor!

De reden dat macap wat weinig liefde ontvangt is denk ik een verzameling van verschillende factoren.
Zo was macap was vroeger een beetje een budget merk. Op gebied van maling en degelijkheid konden ze zich gewoon net niet meten aan de toppers van Compak en Mazzer en hebben dus lang niet zo veel goede reputaties opgebouwd zoals de andere merken op gebied van levensduur.
Macap is tegenwoordig veel beter, hun digitale interface met 1 draaiknop is fijn en intuïtief en de maalgraadverstelling is traploos geworden.
Het is een van de weinige merken met een donkere hopper en ook de klassieke uitstraling van vooral de chrome modellen vind ik persoonlijk mooi.

De topmodellen m7d (groot conisch) en mxd (groot vlak) doen het ontzettend goed maar hebben nu eenmaal stevige concurrentie van merken die hun eigen unieke features hebben.
Macap is eigenlijk "gewoon" goed en verder niets bijzonders.

3
Bedankt voor je reaktie; Ik bedoel idd de mxd, met de 75mm schijven.
Heb zelf meerdere Compak’s gehad, maar vind de Macap mooier afgewerkt, redelijk stil (voor een maler dan) en zeer snel. Enig nadeel vind ik het klonteren (altijd even doorroeren na het malen)
BFC ela / Macap mxd Extreme / 2x Gaggia mini '72 / Wmf '60 / FTM / Quickmill omre monza / Bruni brunella

4
Ja dat hebben zelfs de beste grind on demand malers nog in de fijne espresso malingen.

Enige van macap wat ik een beetje vervelend vind is het verstel mechanisme, dat werkt een beetje traag als je een grote verstelling moet doen. Als je bij de schijven moet zijn kun je met een kruiskop schroevendraaier de kartelring van de hals afhalen en dan kun je hem snel losdraaien.