Goede avond
Vol trots mag ik eindelijk zeggen dat ik een oude halfautomaat heb gekocht.
Nouja gereserveerd
Ik ga hem woensdag halen het is een dubbele faema express en is een opknappertje maar daar is de prijs naar en ik vin dat juist het leukst.
Hij werkt voor de rest wel goed en het is er 1 op 380z
Zodra ik hem hem maak ik gelijk fotos
Wat vinden jullie van dit apparaat ?
Re: Faema express
2Zeker de 2 groeps lijkt me een ruime boiler te hebben. Dus prima om mee te stomen, en omdat hij waarschijnlijk van deze eeuw is zullen er vast nog (vervangende) onderdelen van te krijgen zijn. Ze schijnen ook om te bouwen te zijn naar 220V, al zal dat wel ten koste gaan van het beschikbare vermogen.
In een draadje op dit forum uit 2014 kwam naar voren dat de leidingen van de machine die toen gereviseerd werd nogal verkalkt waren. Dat is uiteraard prima op te lossen met de diverse middelen die in de handel te verkrijgen zijn.
In een draadje op dit forum uit 2014 kwam naar voren dat de leidingen van de machine die toen gereviseerd werd nogal verkalkt waren. Dat is uiteraard prima op te lossen met de diverse middelen die in de handel te verkrijgen zijn.
3Altijd leuk zo'n klusproject!thomasvanhoven schreef:Goede avond
Vol trots mag ik eindelijk zeggen dat ik een oude halfautomaat heb gekocht.
Nouja gereserveerd
Ik ga hem woensdag halen het is een dubbele faema express en is een opknappertje maar daar is de prijs naar en ik vin dat juist het leukst.
Hij werkt voor de rest wel goed en het is er 1 op 380z
Zodra ik hem hem maak ik gelijk fotos
Wat vinden jullie van dit apparaat ?
Even electronica testen en dan tot het laatste schroefje uit elkaar.
4bedankt voor jullie reactie ik heb nog niet veel gedaan maar heb wel even fotos gemaakt
is een erg leuk apparaat maar staat erg lang stil dus denk dat ik hem echt helemaal aan moet pakken.
alles zit er wel bij mis alleen kapjes voor de stoom en water aan de rechterkant maar die was ik al van plan om zelf te maken van rvs
hij is 8 jaar geleden werkend weg gezet hahaha
is een erg leuk apparaat maar staat erg lang stil dus denk dat ik hem echt helemaal aan moet pakken.
alles zit er wel bij mis alleen kapjes voor de stoom en water aan de rechterkant maar die was ik al van plan om zelf te maken van rvs
hij is 8 jaar geleden werkend weg gezet hahaha
BACCA ROSSA
5ow ja en de schakelaar mist van de stroom.
en aangezien er nog water in zit ben ik benieuwd of hij niet heel slecht is.
mocht dit wel zo zijn wil ik er 1 van rvs maken en helemaal hoogpollijsten
ook zit ik er aan te denken om op de achterkant plastiglass te plaatsen zodat je gewoon aan de binnenkant kan kijken.
en aangezien er nog water in zit ben ik benieuwd of hij niet heel slecht is.
mocht dit wel zo zijn wil ik er 1 van rvs maken en helemaal hoogpollijsten
ook zit ik er aan te denken om op de achterkant plastiglass te plaatsen zodat je gewoon aan de binnenkant kan kijken.
BACCA ROSSA
6Ik denk eerder dat die van rond 1995 is!?tohenk2 schreef:Zeker de 2 groeps lijkt me een ruime boiler te hebben. Dus prima om mee te stomen, en omdat hij waarschijnlijk van deze eeuw is zullen er vast nog (vervangende) onderdelen van te krijgen zijn. Ze schijnen ook om te bouwen te zijn naar 220V, al zal dat wel ten koste gaan van het beschikbare vermogen.
Zie MP voor een 1 groeps exemplaar, incl. koffiemolen uit 1991, zo te zien weinig dingen missend . . . Voor 250 euro
Faema E87-S87 Express, kleur rood, 1 groeps, rotatiepomp
http://link.marktplaats.nl/m1235217605
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
7@3aan schreef: vr 12 jan 2018, 00:10Ik denk eerder dat die van rond 1995 is!?tohenk2 schreef:Zeker de 2 groeps lijkt me een ruime boiler te hebben. Dus prima om mee te stomen, en omdat hij waarschijnlijk van deze eeuw is zullen er vast nog (vervangende) onderdelen van te krijgen zijn. Ze schijnen ook om te bouwen te zijn naar 220V, al zal dat wel ten koste gaan van het beschikbare vermogen.
Zie MP voor een 1 groeps exemplaar, incl. koffiemolen uit 1991, zo te zien weinig dingen missend . . . Voor 250 euro
Faema E87-S87 Express, kleur rood, 1 groeps, rotatiepomp
http://link.marktplaats.nl/m1235217605
Jaa klopt denk dat hij wel wat ouder is ik denk dat hij jaar of 25/30 is ofzo
Ik sta er van te kijken hoe goed de kwaliteit nog is van dit ding
BACCA ROSSA
8Hoe goed de kwaliteit nog is?
Ze zijn juist alleen maar slechtere producten gaan maken door onze wegwerp/consumptie economie. Vroeger bouwde ze nog machines die een derde wereld oorlog kunnen overleven zonder plastic en andere gammele troep.
Gietijzer, smeedmaterialen en massief messing dat doorstaat de tijd, moderne elektronische prullaria is met 5 jaar afgeschreven en tevens vergaan.
Ze zijn juist alleen maar slechtere producten gaan maken door onze wegwerp/consumptie economie. Vroeger bouwde ze nog machines die een derde wereld oorlog kunnen overleven zonder plastic en andere gammele troep.
Gietijzer, smeedmaterialen en massief messing dat doorstaat de tijd, moderne elektronische prullaria is met 5 jaar afgeschreven en tevens vergaan.
9Pti schreef: vr 12 jan 2018, 16:49 Hoe goed de kwaliteit nog is?
Niks aan toe te voegen haha
Maar ging mij er meer om dat er water in zat van 8 jaar geleden.
Was gewoon nog helder en koper gewoon nog schoon.
BACCA ROSSA
10Dat is super, soms staat een machine enkele weken stil en is het water al ranzig geworden.