Vandaag is een rot dag. Ik ben aangewezen op "evenementen" en "kantoor" koffie. Na dik 30 jaar heeft de molen van de Saeco het begeven. Een beetje te vroeg, niet alleen omdat het 6:10 was vanochtend maar vooral omdat ik nog niet klaar was met de zoektocht naar de opvolger. Beetje omdat die kleine krullenbol die we rond hebben lopen tijd en geld vreet maar ook omdat ik steeds door de bomen het bos niet meer zag. Of andersom?
Waar het op neer komt is dat ik nu dus versneld op zoek ben. Vandaag natuurlijk hier weer flink bij gelezen, maar dat maakt het bos niet kleiner. Ik heb wat mensen in mijn omgeving met "wat" ervaring, eentje die helemaal blij is met zijn Baratza Sette (maar ik vind dat ding le-lijk), een ander komt met een Macap MXD en die vind ik toch net wat ver boven mijn budget (rond de 500 euro max). Al spreekt de digitale instelling (van beide) me als IT-er wel aan. Maar het "handmatige" van mijn Pavoni raakt weer mijn "als ik niet met mijn hoofd werk werk ik met mijn handen". Dus...
Ik ben eigenlijk op het punt aangekomen dat ik wil stoppen met lezen en ze gewoon wil proberen. Weet iemand of er in de in het "vierkant" Den Bosch, Eindhoven (waar ik werk), Venray en Boxmeer (eventueel Nijmegen) iemand zit die een aantal malers kan laten zien (liefst ook werkend) in de prijsrange van 300-500 euro?
2e hands is een optie, maar snelheid is ook een factor geworden sinds vanochtend. Als iemand wat weet dan hoor ik het graag natuurlijk. Enige maar is dat het dan wel een "ready to use" machine moet zijn. Een opknapper wil ik er tzt best bij hebben maar ik moet niet al te lang zonder koffie moeten
Re: Brandlucht ipv koffielucht dus op zoek naar een nieuwe maler
2ga dan eens bij Peter de Goede in Tilburg langs. die heeft de nodige tweedehands malers staan. met en zonder motor. je kunt hem vinden via www.ranciliosilvia.info. succes.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
3Thanks! Tilburg is wel wat uit de route maar ik ga zeker even contact met hem opnemen.
Kei veel groeten!
Joost
Joost
4Na een teleurstellend bezoek gisteren aan een compleet ongemotiveerde, erg negatieve "expert" heb ik wel een beslissing kunnen nemen. Op mijn lijstje stonden de Macap M4D en de Quamar M80E. De Macap heb ik daar kunnen zien, niet meer dan dat, maar uiteindelijk ga ik vandaag op "bestel" klikken bij de M80E.
Veel over beide (en andere) molens gelezen, gezien mijn budget en redelijke haast lijkt dit het beste wat binnen mijn mogelijkheden valt. Nu maar hopen dat hij snel geleverd kan worden
Veel over beide (en andere) molens gelezen, gezien mijn budget en redelijke haast lijkt dit het beste wat binnen mijn mogelijkheden valt. Nu maar hopen dat hij snel geleverd kan worden
Kei veel groeten!
Joost
Joost
5wie was die ongemotiveerde expert als ik het vragen mag?
is geen slechte maler al zou ik persoonlijk iets meer uitgeven en dan een Compak E5 of Eureka Atom scoren. anders een Mazzer mini E met SJ schijven; die kun je dan op termijn met SSP schijven upgraden.
de Quamar staat op kaffeenetz.de geregeld 2e hands te koop...
is geen slechte maler al zou ik persoonlijk iets meer uitgeven en dan een Compak E5 of Eureka Atom scoren. anders een Mazzer mini E met SJ schijven; die kun je dan op termijn met SSP schijven upgraden.
de Quamar staat op kaffeenetz.de geregeld 2e hands te koop...
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
6Gelukkig zijn we allemaal anders he
Waarschijnlijk krijg ik morgen of zondag zelfs iemand over de vloer die me een M80E wil geven of iemand die een veel goedkopere heeft gevonden, dat gebeurt altijd als ik net wat gekocht heb.
Voor wat betreft de verkoper, tja. Ik kan het delen maar wat schiet ik daar mee op, wat schiet jij daar mee op en wat schiet de verkoper daar mee op?
Kennelijk bestaat zijn winkeltje al een tijdje, dus hij zal zijn klanten wel vinden. Om hem, zonder dat hij het weet, online in een kwaad daglicht te stellen omdat ik niet happy was met zijn verhaal vind ik niet echt fair. Als mensen mij, online of offline, naar mijn ervaringen vragen zal ik eerder Joop van Litsenburg (van Casa Barista) aanraden dan dat ik degene waar ik gisteren ben geweest zou afraden.
Joop heeft me prettig geholpen, goed geinformeerd, biedt een mooi pakket aan en gaf me ook een goed gevoel zodat ik vertrouw dat ik tzt ook goede service krijg mocht ik dat ooit nodig hebben. Daar ben ik gevoeliger voor dan een dozenschuiver die liever naar het postkantoor loopt dan twee malers uit zijn winkelvoorraad verkoopt. Denk dat je daar meer aan hebt dan wat ik over die ander te melden zou hebben
Waarschijnlijk krijg ik morgen of zondag zelfs iemand over de vloer die me een M80E wil geven of iemand die een veel goedkopere heeft gevonden, dat gebeurt altijd als ik net wat gekocht heb.
Voor wat betreft de verkoper, tja. Ik kan het delen maar wat schiet ik daar mee op, wat schiet jij daar mee op en wat schiet de verkoper daar mee op?
Kennelijk bestaat zijn winkeltje al een tijdje, dus hij zal zijn klanten wel vinden. Om hem, zonder dat hij het weet, online in een kwaad daglicht te stellen omdat ik niet happy was met zijn verhaal vind ik niet echt fair. Als mensen mij, online of offline, naar mijn ervaringen vragen zal ik eerder Joop van Litsenburg (van Casa Barista) aanraden dan dat ik degene waar ik gisteren ben geweest zou afraden.
Joop heeft me prettig geholpen, goed geinformeerd, biedt een mooi pakket aan en gaf me ook een goed gevoel zodat ik vertrouw dat ik tzt ook goede service krijg mocht ik dat ooit nodig hebben. Daar ben ik gevoeliger voor dan een dozenschuiver die liever naar het postkantoor loopt dan twee malers uit zijn winkelvoorraad verkoopt. Denk dat je daar meer aan hebt dan wat ik over die ander te melden zou hebben
Kei veel groeten!
Joost
Joost
8Heb je ook weleens iets wezenlijks toe te dragen, het is alleen "handel" wat de klok slaat, maar weinig of niets constructiefs?!woodmen schreef:Een Macap met doser?
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
9Dus ik ben niet de enige die hier geen touw aan vast kon knopen...
Kei veel groeten!
Joost
Joost
10Inderdaad. Terwijl er overduidelijk staat dat je een Quamar hebt gekocht en niet een Macap. Die reactie slaat echt helemaal nergens op.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60