Re: Het grote broodbaktopic

1871
Helemaal vergeten een foto van het uiteindelijke product te plaatsen.
Afbeelding

De potjes van Hak, trekken mooi vacuum, was eerst even uitvogelen hoe?

Na de eerste kookperiode het geheel door passeerzeef gedraaid, er was na het inkoken zo'n 5 kilo over waarvan altijd veel vezelmateriaal, na het draaien met de fijnste zeef bleef er 4 kilo over, een mooi verraderlijk zalfje bleef er over, nog een poosje op gezet en er een halve liter vocht afgeschept die gebonden met een theelepeltje maizena en die in een uitgekookte fles gedaan, makkelijk heet sausje.

Het Hakpotje was vol, maar is toch zo lekker, eerst een lekker zoet en fruitig sausje en dan binnen tien seconden de Boem! Das pittig?!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk

Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

1875
Leuk van die melk! Doe je dan evenveel melk als wat je anders aan water zou hebben gedaan? Als het brood 230ºC wordt, gaat de melk dan niet te heet worden? Vroeger kochten we "een heel gesneden melkwit" bij de bakker -- toen zat er misschien ook al iets van melk in dus het kan wel.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

1876
fransg schreef:Leuk van die melk! Doe je dan evenveel melk als wat je anders aan water zou hebben gedaan? Als het brood 230ºC wordt, gaat de melk dan niet te heet worden? Vroeger kochten we "een heel gesneden melkwit" bij de bakker -- toen zat er misschien ook al iets van melk in dus het kan wel.
Je houdt je gewoon aan de ingrediënten en doet er alleen wat melkpoeder bij, slechts enkele lepeltjes oplossen in een deel van je water, niet laten overheersen.
Afbeelding
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

1877
Ik doe er gewoon 300ml lauwe melk bij. Is ook het recept voor witte bolletjes alleen moet er dan meer gist en boter bij. Dus ik gebruik gewoon het recept voor brood en vervang het water voor melk. Smaakt prima en kinderen schransen in plaats van eten.
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

1880
Volkoren brood met lijnzaadjes en pompoenpitten erin en sesamzaad er bovenop. Gisteravond ingrediënten gemixt. Vanochtend opgebold en laten rijzen en zo de oven in. Lijkt goed.
Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’