Zie ook onderstaande discussie (met dank aan Bas oor zijn bijdrage):goosman schreef:Zit er een Ulka EX5 pomp in je BFC? Als je dan toch gaat vervangen, pak dan een EX4. Is aanmerkelijk stiller
https://www.home-barista.com/espresso-m ... 33607.html
Zie ook onderstaande discussie (met dank aan Bas oor zijn bijdrage):goosman schreef:Zit er een Ulka EX5 pomp in je BFC? Als je dan toch gaat vervangen, pak dan een EX4. Is aanmerkelijk stiller
http://koffiepraat.nl/forum/viewtopic.php?f=12&t=6355HanR schreef:Zie ook onderstaande discussie (met dank aan Bas oor zijn bijdrage):goosman schreef:Zit er een Ulka EX5 pomp in je BFC? Als je dan toch gaat vervangen, pak dan een EX4. Is aanmerkelijk stiller
https://www.home-barista.com/espresso-m ... 33607.html
Antidreunplaat werkt aanmerkelijk beter, elk zichzelf respecterend automerk gebruikt dit materiaal in zijn duurdere modellen om ze stiller te maken!JohnG schreef:Zojuist de achterkant en zijkanten voorzien van 5mm foam isolatie. Dit heeft iets geholpen maar geen wonderen. Het soort geluid is wel prettiger geworden maar nog altijd best wat geluid. De rubbers van de pomp zijn nog vrij zacht dus deze heb ik niet vervangen. Als volgende punt wil ik de pomp gaan vervangen. Ik heb geen idee hoe oud deze is en wat deze meegemaakt heeft.
Mijn ervaring is dat een versleten pomp ook best herrie maakt.
Toch van 73db naar 69 db.
Dit is overigens wel zonder tegendruk. Wanneer de pomp op drukt komt is het geluid een stuk minder luid.
Ga ik ook toepassen. Die plaats je tussen de pomprubbers en de grondplaat denk ik?@3aan schreef: di 27 feb 2018, 08:35Antidreunplaat werkt aanmerkelijk beter, elk zichzelf respecterend automerk gebruikt dit materiaal in zijn duurdere modellen om ze stiller te maken!JohnG schreef:Zojuist de achterkant en zijkanten voorzien van 5mm foam isolatie. Dit heeft iets geholpen maar geen wonderen. Het soort geluid is wel prettiger geworden maar nog altijd best wat geluid. De rubbers van de pomp zijn nog vrij zacht dus deze heb ik niet vervangen. Als volgende punt wil ik de pomp gaan vervangen. Ik heb geen idee hoe oud deze is en wat deze meegemaakt heeft.
Dit is overigens wel zonder tegendruk. Wanneer de pomp op drukt komt is het geluid een stuk minder luid.
Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk
Doen!JohnG schreef:Iemand hier toevallig ervaring mee?
Nee, die had je inplaats van je isolatie van de zij en achterwand moeten doen en dan evt daar het foam overheen, moet natuurlijk redelijk hittebestendig zijnJohnG schreef:Ga ik ook toepassen. Die plaats je tussen de pomprubbers en de grondplaat denk ik?@3aan schreef: di 27 feb 2018, 08:35Antidreunplaat werkt aanmerkelijk beter, elk zichzelf respecterend automerk gebruikt dit materiaal in zijn duurdere modellen om ze stiller te maken!JohnG schreef:Zojuist de achterkant en zijkanten voorzien van 5mm foam isolatie. Dit heeft iets geholpen maar geen wonderen. Het soort geluid is wel prettiger geworden maar nog altijd best wat geluid. De rubbers van de pomp zijn nog vrij zacht dus deze heb ik niet vervangen. Als volgende punt wil ik de pomp gaan vervangen. Ik heb geen idee hoe oud deze is en wat deze meegemaakt heeft.
Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk
Ja, er is hier ervaring mee. Volgens berichten (dus ik weet het niet uit eigen ervaring, maar Bas wel) scheelt die QuickMill Pulser inderdaad in de geluidsproductie.