Ik heb, zeker na eerder overleg over SL, niet zo veel vertrouwen meer in deze winkel.
Vandaag ben ik echter bij 'de Verwennerij' in Heusden geweest. Hier wordt koffie verkocht van the Golden Coffee Box. Ik heb voor een vriend van me de Ethiopia Arabica gekocht en voor mezelf de Pride of Thailand (waarnaar een Thaise prins onlangs is komen kijken in Baarn). In de winkel heb ik de verkoopster (die ik niet heel erg hoog inschatte, gezien de zeer hoge frequentie waarin ze 'uuuuhhh' zei) dat het allemaal verse koffie was die 1 tot 2 weken geleden gebrand was. Ook hierbij wekte ze de indruk dat ze het even snel verzon, om mij gerust te stellen. Het kan natuurlijk dat ze gelijk heeft, maar erg overtuigend zei ze het niet... Desalniettemin schat ik deze winkel een stuk hoger in dan SL en kijk ik nu al uit om deze koffie te gaan proberen.
Re: Wat drink je nu?
92Vandaag ben ik naar de Pelikaan in Zutphen geweest en heb daar een half pondje Mocca Ethiopië en een half pondje Guatemala gekocht.
De Ethiopiër is in ieder geval erg lekker, mooi romig en enigszins rins/fris. Uiteraard met die typische bijsmaak die zo kenmerkend is voor een Ethiopiër.
Droge kleine boontjes, mooi gebrand.
De Guatemala volgt later, ben benieuwd.
De Ethiopiër is in ieder geval erg lekker, mooi romig en enigszins rins/fris. Uiteraard met die typische bijsmaak die zo kenmerkend is voor een Ethiopiër.
Droge kleine boontjes, mooi gebrand.
De Guatemala volgt later, ben benieuwd.
93Ik ben nu aan een zakje Corsini d'Elite selezione Bar uit het proefpakket van de Koffiethuiswinkel begonnen, en weer een heerlijke koffie!!!
Ik moet toch eens een ritje naar de Koffiethuiswinkel maken.
Ik moet toch eens een ritje naar de Koffiethuiswinkel maken.
Brasilia mini classic - Quamar M80E - Gene Café
94Die is erg moeilijk te temmen.Rik H. schreef:De Guatemala volgt later, ben benieuwd.
De molen moet ik zo fijn zetten dat het bijna pijn doet, bij een grovere maling loopt het water in een sneltreinvaart door het filter heen en het resultaat is niet te drinken.
Met de fijnere maling is het resultaat heel behoorlijk met een wat dun, licht cremalaagje.
De smaak is licht en zacht met een wat gronderige nasmaak.
Om kort te gaan: ik vind 'm niet zo super, de Ethiopiër is echt een stuk beter.
95Ik heb op dit moment in mijn molen een heerlijke italiaanse melange van een merk dat je hier niet zoveel vind te weten Caffe Vergnano en dan de Dolce 900. Een lekkere koffie die mits goed gezet een echte smaak explosie geeft. Wat mij betreft echt een aanrader voor een "oude" koffie.
97Ja, zo zou ik mijn blend ook noemen als ik even niet meer wist wat ik er in had gestopt!De vari special blend..... eigen blend van mijn kruidenier om de hoek
Maaruh: is het wat?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
98Op dit moment gebruik ik Stel*Moka van Doppio.
Doppio in Groningen had vorig jaar de eerste prijs voor lekkerste koffie gekregen in de AD test.
Vandaar dat ik daar de koffie ( 1kg en 0,5 kg verpakking) maar eens heb gekocht ( kan volgens mij ook via internet)
iemad ervaring met deze koffie?
Smaakt mij goed ( net mijn demoka molen verkocht en een M4 van MAcap gekocht), maar moet nog een beetje wennen aan de nieuwe molen, koffie lijkt iets bitterder ( of sterker, mogelijk door de betere molen?_
Vr gr
Diggler
Doppio in Groningen had vorig jaar de eerste prijs voor lekkerste koffie gekregen in de AD test.
Vandaar dat ik daar de koffie ( 1kg en 0,5 kg verpakking) maar eens heb gekocht ( kan volgens mij ook via internet)
iemad ervaring met deze koffie?
Smaakt mij goed ( net mijn demoka molen verkocht en een M4 van MAcap gekocht), maar moet nog een beetje wennen aan de nieuwe molen, koffie lijkt iets bitterder ( of sterker, mogelijk door de betere molen?_
Vr gr
Diggler
99Omkafe Superbar meegenomen uit Italië. In Riva del Garda (noordelijk plaatsje aan het Gardameer) de branderij bezocht. Tip voor iedereen die op vakantie is aan het Gardameer. Ook wel heel aparte kopjes gekocht. De produkten kunnen overigens ook online worden gekocht. (http://www.omkafe.com" onclick="window.open(this.href);return false;) Wel grappig dat ik elke morgen een espresso nam in de bar van het complex waar wij verbleven, en dat de Italianen klaagden dat die Nederlanders alleen maar cappuccino dronken wat ze eigenlijk maar zonde vonden van de koffie. Paarlen voor de zwijnen werpen!
Groeten van Peter
Groeten van Peter
100Espresso Forte, huisblend van Espresso Enzo in Oss. Vandaag bij de Golden Coffee Box een aantal interessante bonen gekocht, o.a. Ethiopie Organic 'Gayo Amaro' espresso en Panama Birdsong Espresso Arabica. Deze worden morgen getest.