fransg schreef:
1) Bedoel je met "op zijn minst wel duurzaam" dat het een bom moet kunnen wederstaan?
2) "te hoge prijs" is geen meetbaar criterium. Er zijn spotgoedkope weegschaaltjes te over en de Brewista levert er een die wat duurder is en ook wat langer meegaat, maar je zou liefst een Hele Erge Goeie willen maar dan graag voor de prijs van een alledaagse.
Ik dacht daaraan toen het hierboven leek alsof men voor een dubbeltje op de eerste rang moet kunnen zitten. Terwijl je een stukje verder naar achteren ook best goed kunt plaatsnemen.
Frans,
1) Deze vergelijking is wel erg uit verband gerukt dunkt me. Ik neem aan dat jij zelf ook wel kan begrijpen dat we het hier hooguit hebben over een licht dagelijks gebruik. Dat is iets wat producten over het algemeen wel een jaar op 2 vol moeten kunnen houden.
2) Ik begin mijn zin niet voor niets met 'mijn mening' de rest van mijn uitspraak mag je dus betrekken op jouw persoonlijke situatie zoals het jou schikt. Ook geef ik nergens aan dat ik het te duur vind.
Echter denk ik dat elke weldenkende consument toch wel zo zijn vraagtekens mag zetten bij iets triviaals zoals een weegschaaltje. Ondanks dat iemand het merk misschien heel indrukwekkend vind (om het vervolgens allerlei bijzondere metafysische eigenschappen toe te bedelen, wie weet. Iets wat ik wel vaker waarneem in de koffiewereld maar dat terzijde) is in werkelijkheid datgene wat Acaia (en Brewista trouwens ook) biedt maar van betrekkelijke waarde. Een karig klein weegschaaltje met een timer; wat een waanzinnige technologische disruptie. Dat gezegd hebbende is er maar weinig aanbod wat goed aansluit bij de behoeften van koffieliefhebbers dus blijft er weinig andere keus over. Nogmaals, ik wil dus niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten maar ik mag zo mijn twijfels hebben bij een product als deze.