Tonino Lamborghini EPS

1
Dit espresso-apparaat is uitsluitend geschikt voor ESE. Bij mijn weten niet te koop in Nederland, maar wel via de website van La Pavoni (domestic line). En anders via eBay, zoals ik er aan ben gekomen.

Afbeelding
Afbeelding

  • Koper(-legering) boiler
  • Vermogen 850 W (max), <50 W (stand-by)
  • Gewicht 12 kg
  • Geluid <65 dB
  • Druk 20 bar

Re: Tonino Lamborghini EPS

3
Ja, daar heb je helemaal gelijk in. Bij La Pavoni betaal je nu exclusief transportkosten € 762. Een jaar geleden was de nieuw-prijs nog een paar honderd euro meer. Dus dat zegt al wat over de marges die er op zitten door het Lamborghini logo. Ik heb er zelf veel minder voor betaald door. Als ik het me goed kan herinneren zo'n 340 euro voor een tweedehands model.

Re: Tonino Lamborghini EPS

5
Mooi ding inderdaad! Lamborghini schijnt ook een eigen koffie te hebben, zie onderstaande afbeelding.

Afbeelding


Zou je hier uit kunnen opmaken dat er van deze machine ook een variant is voor gemalen koffie?
Martijn Verhaeg - mountainbike clinic
Cookin' BV - www.cookin.nl
Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl
Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl
Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl
Gek van fietsen? www.rideit.nu

Re: Tonino Lamborghini EPS

6
Zeker leuk spul!
Ik ga binnenkort ook La Pavoni importeren, dit model niet, omdat het gewoon te duur is.
Afgelopen kerst in MIlaan geweest en mee gewerkt, erg leuk en zet een nette kop caffè, maar voor dat geld moet hij echt een betere koffie leveren.
Qua looks wel een echte topper!
I barista, do you?
Izzo Alex Duetto - Macap M4 Digitaal - Compak K10 WBC -Xpressivo Barista tamper

Re: Tonino Lamborghini EPS

8
Lichte crema maar wel fraai, zeker in een Pavina kopje :)

Hoe vindt je het stoompijpje van de Pavoni?
Ik krijg volgende week of de week erna een palletje Pavoni binnen dus ben ook benieuwd wat gebruikers ervan vinden.
(ik kan zo'n beetje met alles schuimen dus ik tel mezelf minder mee :) )
I barista, do you?
Izzo Alex Duetto - Macap M4 Digitaal - Compak K10 WBC -Xpressivo Barista tamper

Re: Tonino Lamborghini EPS

9
Ik ben niet zo handig met melk opschuimen. Of het stoompijpje daar mee te maken heeft, weet ik niet. Het resultaat is vaak dat het melkschuim te grote bubbels heeft. Bovendien blijft bij het uitschenken het schuim vaak achter in de kan, zodat ik een lepel moet gebruiken. Ik gebruik een (gekoeld in de koelkast) 0,4 l rvs melkkannetje. Misschien is dit kleine formaat niet ideaal. Of het ligt aan de melk (langhoudbare melk), of toch aan het stoompijpje. De druk lijkt me goed. De stoom gaat wel voornamelijk neerwaarts, vergeleken met die coole foto van jouw set-up. Maar het kan ook gewoon aan mijn onkunde liggen, want ik maak bijna nooit cappuccino.