Probeer je me nu op een goedkope manier in een hoek te drijven? Ik probeer een zinvolle bijdrage te leveren aan dit topic, zie de topic titel.bobbee schreef: di 15 mei 2018, 09:35Met of zonder suiker?Bert Pit schreef: Geef mij maar Romcaffe Miscela, daar krijg ik en uitstekend resultaat mee, zowel espresso als ristretto. Kun je met gemak een half jaar laten liggen met een uitstekende espresso als resultaat.
Bij proeven helpt het als je rationeel bent en je niet laat meevoeren door allerlei meningen, algemene opvattingen, opinies et cetera. Voor veel mensen is dat lastig om maar niet te zeggen onmogelijk. Bij een blinde proeverij kunnen veel "kenners" niet eens een witte van een rode wijn onderscheiden als dit in een zwart glas geschonken wordt. Daarnaast is onlangs wetenschappelijk vastgesteld dat bij blind proeven in combinatie met het geven van een prijsniveau, hoger geprijsde producten (in dit geval ook weer wijn) een hogere waardering kregen dan lager geprijsde producten.
Ik wil hiermee niet zeggen dat mijn espresso beter of slechter is dan de jouwe. Want dat weet ik gewoon niet. Wat ik wel weet is dat ik zelf de smaak van de espresso die in Italië superieur is aan wat je hier krijgt. Die Italiaanse espresso smaak wil ik zo goed mogelijk benaderen.