Jura ENA 5 "kraan open, kraan sluiten"

1
Dag allemaal, ik heb hier een Jura ENA 5 staan met storing;"kraan open, kraan sluiten" , vervolgens "warmt op" , "Rotary indrukken" , "Spoelt" en dan gaat het mis! Na een fractie van een seconde spoelen stopt hij al weer en begint het van voren af aan.

Gecontroleerd, vervangen of uitgewisseld: flowmeter, drukventiel, encoder, complete zetgroep

Iemand een idee waar ik moet zoeken of wat ik nog kan proberen?

Groet Hans

Re: Jura ENA 5 "kraan open, kraan sluiten"

2
Beste Hans,

Komt er ergens water uit? In de lekbak? Of hoor je de pomp? Slaat die snel vast?

Meestal is kraan openen een ontluchtings/verstoppingskwestie. Dat kan dus vele oorzaken hebben. Een lek waterfilter in de tank, een verstopt element, defecte pomp, verstopt stoomsproeiertje etc etc. Dus iets specifieker, dan kan ik/kunnen we je beter helpen.
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *

Re: Jura ENA 5 "kraan open, kraan sluiten"

3
Jura_Impressa schreef: Beste Hans,

Komt er ergens water uit? In de lekbak? Of hoor je de pomp? Slaat die snel vast?

Meestal is kraan openen een ontluchtings/verstoppingskwestie. Dat kan dus vele oorzaken hebben. Een lek waterfilter in de tank, een verstopt element, defecte pomp, verstopt stoomsproeiertje etc etc. Dus iets specifieker, dan kan ik/kunnen we je beter helpen.
Er komt bijna geen/heel iets water uit de koffie uitloop als ik de kans krijg om te spoelen. "Kraan open" geen probleem, hij vult systeem en zegt kraan sluiten. Daar komt genoeg water uit.
Pomp omgewisseld maar probleem blijft. Heb net wel "Gereed" gezien en dacht nu gelijk reinigen. Normaal loopt hij twee maal door alvorens de tablet in te werpen maar nu blijft hij doorlopen tot dat de watertank leeg is.
Wellicht is dat een hint voor het probleem?