Re: Niche Zero Grinder

53
Keesfees schreef:Enkele pagina’s terug te lezen.
Bovenste moer in maler draaide optisch niet mooi rond. Althans zo leek het.
Hier top. Nu vakantie. Tot over een maand.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nu weet ik waar dit filmpje over gaat:

https://youtu.be/wQ78jke6ABs

Fijne vakantie.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

54
Afbeelding

Maler vandaag aangekomen. Netjes afgewerkt. Heeft wel wat van de Apple feel en vormgeving, behalve dat hout dan natuurlijk.
Klein, past qua maatvoering in de keuken, stil, langzaam draaiende motor.
Groot conisch, mazzer schijven.
Single dosing, geen display en tel- of timerfuncties, niet nodig bij single dosing.
Zo goed als geen retentie.
Malen in opvangcup, geen statische lading.
Ik ken geen vergelijkbare elektrische maler, Niche lijkt een juist gekozen naam.
Bij het uitproberen doet de maler precies wat beloofd is. Qua smaak durf ik nog niets te zeggen, ik kan het niet vergelijken, nog niet helemaal goed afgesteld, maar bij de tweede poging kwamen er meer smaaknuances los dan bij de Kinu M47.
Dekseltje degelijk, je kan de bonen gemalen zien worden, maler werkt alleen bij gesloten deksel. Geen waarneembare radiale speling op de maalas.
Op het Engelse forum meer smaakrecenties... Qua smaak vergelijkbaar met Ceado E92 of E37.. zegt me weinig.
Ik ben er blij mee
Vesuvius Evo Leva || Cafelat Robot ||Aillio Bullet R1 || KINU M47|| Niche Zero

55
Dat ziet er prima uit! Ach ja, die smaak bepalingen van tot zichzelf gebombardeerde experts. Wat moet je ermee, het zegt weinig met alle variabelen. Ik ben meer benieuwd naar user reviews over bijvoorbeeld hoe precies de maalgraad afstelling is. Lijkt mij al met al een perfecte maler voor thuis.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

57
Mooie aanwinst Kilo. Proficiat. En veel plezier er mee. Nu nog een Bianca ;)

En kan haast niet meer wachten op de mijne. Gaat volgens Niche begin volgende week de deur uit. Ze werken netje 1 voor 1 de lijst af...
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

58
bobbee schreef: ma 08 okt 2018, 21:59 Ik ben meer benieuwd naar user reviews over bijvoorbeeld hoe precies de maalgraad afstelling is. Lijkt mij al met al een perfecte maler voor thuis.
Gaat zeer simpel, traploos draaien aan een ring. Daaronder zit een andere ring die je kan gebruiken om de maler te calibreren ( lastig uit te leggen zo), waardoor je de ingestelde stand na het verwijderen van een maalschijf weer terug kan krijgen.
En ja, wil niemand een mooie Vivaldi overnemen?
Vesuvius Evo Leva || Cafelat Robot ||Aillio Bullet R1 || KINU M47|| Niche Zero

59
bvds schreef: ma 08 okt 2018, 22:40 Mooie aanwinst Kilo. Proficiat. En veel plezier er mee. Nu nog een Bianca ;)

En kan haast niet meer wachten op de mijne. Gaat volgens Niche begin volgende week de deur uit. Ze werken netje 1 voor 1 de lijst af...
Begrijp me niet verkeerd, dat ze uitleveren is echt helemaal top, maar de verzending zelf is niet op basis van "wie het eerst besteld heeft krijgt hem het eerst". Dus ik zit nu ook dagelijks te kijken of mijn Indiegogocontributiestatus (mag dat aan elkaar voor dubbele woordwaarde? ;) ) al is gewijzigd naar "Fulfilled". (Ik heb geen dpd-app...)