Re: Niche Zero Grinder

62
kilo schreef: ma 08 okt 2018, 21:45 Dekseltje degelijk, je kan de bonen gemalen zien worden, maler werkt alleen bij gesloten deksel. Geen waarneembare radiale speling op de maalas.
Op het Engelse forum meer smaakrecenties... Qua smaak vergelijkbaar met Ceado E92 of E37.. zegt me weinig.
Ik ben er blij mee
Dekseltje is van Lexan. Kogelvrij - dus als er een boontje tegenaan springt, dan sta je veilig.

Smaakrecenties op zich zeggen mij op zich ook weinig. Hangt ook van de persoon af. Wat me wel wat zegt is dat de smaak van de resulterende koffie (Espresso en Filter) nu door meerdere mensen positief vergeleken wordt met de smaak die ze gewend zijn van malers die ze al hebben en nieuw tot 5 keer zo veel kosten.
Laatst gewijzigd door tohenk2 op wo 10 okt 2018, 12:26, 2 keer totaal gewijzigd.

63
Maler in Maler uit Doorlooptijd Gram espresso
17,2........ 17,1.........32................40
17,0.........17,0.........30................40,5
17,1.........17,0.........30................39
17,0.........16,9.........30................40,5

Toonbeeld van consistentie!
Vesuvius Evo Leva || Cafelat Robot ||Aillio Bullet R1 || KINU M47|| Niche Zero

64
Leuke post!
En indrukwekkend zeg.
Hoe consistent wil je het hebben!
En dat zonder in malen...
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

67
Ik heb hem ook, met de workflow gepresenteerd door Dave op het uk forum krijg ik mooie uitloop en consistent lekkere koffie!
Ook gewicht in = gewicht uit gelijkaardig als met handmalers zoals de KINU M47.
Met deca boon getest en waar ik normaal vooraf boontjes moet besproeien ivm statische lading is dat niet nodig met de Niche.
Afwerking is van lager niveau dan wat ik van KINU gewend ben maar prijs/kwaliteit is dit echt TOP!
Ik test nog een tijdje en misschien doe ik de M68 van de hand.
DE1+ 1.1 || KINU M47,M68 || Niche || Behmor 1600 PLUS

68
Leuk om te lezen. Daar waar je de M68 voor de rest van je leven koopt is het afwachten of de Niche het langer uit gaat houden dan 5-8 jaar gezien de bouwkwaliteit. Voor de prijs lijken ze wel een hele mooie en interessante maler te leveren.

Ik ben nog wel benieuwd of de Niche qua uitlijning (ook op de lange duur) enigszins in de buurt gaat komen van de M68. Vooral met veel plastic onderdelen zie je dat zaken als uitlijning na een jaar of paar jaar er flink onder te lijden hebben.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

69
Erik82 schreef: do 11 okt 2018, 10:52 Leuk om te lezen. Daar waar je de M68 voor de rest van je leven koopt is het afwachten of de Niche het langer uit gaat houden dan 5-8 jaar gezien de bouwkwaliteit. Voor de prijs lijken ze wel een hele mooie en interessante maler te leveren.

Ik ben nog wel benieuwd of de Niche qua uitlijning (ook op de lange duur) enigszins in de buurt gaat komen van de M68. Vooral met veel plastic onderdelen zie je dat zaken als uitlijning na een jaar of paar jaar er flink onder te lijden hebben.

Eens. Is afwachten. Maar ik denk dat er niet veel mis kan gaan. De maler is eenvoudig gebouwd, er zit geen ingewikkelde elektronica in, de motor heeft voldoende torque zelfs voor Nordic Roast en er is op het dekseltje na geen kunststof gebruikt. En dat kunsstof is van een uiterst harde soort. De Mazzer Kony schijven gaan ook wel even mee. Kortom ik heb er wel vertrouwen in. Deze maler zit toch echt anders in elkaar dan een Baratza Sette.

Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs