Ik heb de mijne gisteren binnengekregen.
Eerst gekalibreerd, iets wat supersimpel is - er is een video hoe dat moet
https://youtu.be/0rFmALZJpe8
Uiteraard is dit dan makkelijk voor 1 gebruiker om voor haar/hem herhaalbare resultaten te krijgen en snel een juiste setting te vinden, en kan het houvast geven, maar het is geen garantie of echt exact iets - denk maar in verschillen in druk bij "vingervast aandraaien" (zeker in combinatie met verschillen ten gevolge van al dan niet smeren of vervuilen van schroefdraad), bonen, machine, tampdruk, etc.
Toen wat eerste malingen gedaan, gemeten met de Acaia Lunar omdat de meegeleverde opvangbak te zwaar is voor mijn andere 2 weegschaaltjes:
10.0 in, 9.9 uit
10.0 in, 9.9 uit
10.0 in, 10.0 uit
10.0 in, 10.0 uit
De Acaia is overigens ook eerst gekalibreerd, iets wat veel exacter is
De laatste portie maalsel heb ik gebruikt in mijn nieuwe Descent 10gr bak, in een naakt-portafilter. De start zag er prima uit maar daarna liep de espresso veel te snel door.
Daar ga ik vandaag nog wel verder aan afstellen/mee experimenteren.
Ik zag hier wat bedenkingen over het deksel: dat is gemaakt van Lexan. Lexan is een kunststof die gebruikt wordt als een soort kogelvrij glas. Breekt dus niet snel. Mocht dat wel gebeuren - alles kan kapot tenslotte - dan is er al gezegd dat er een redelijk geprijsde vervanging kan worden opgestuurd. Het zit vast met 1 boutje, dus dat vervangen zal iedereen wel kunnen denk ik.
Mijn vrouw en dochter zijn in ieder geval al vast enthousiast over het uiterlijk, dat is mooi meegenomen.