Re: Advies gevraagd: Melitta, De'Longhi of een Jura?

24
Jura_Impressa schreef: di 23 okt 2018, 18:39 Maar altijd de wetenschap dat het sneller, stiller en beter kan lijkt me toch iets dat blijft knagen. Het zijn mooie machines, maar de techniek dateert uit 2007. We zijn inmiddels vele jaren verder. Toch veel genot ervan!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Een bron vermelding zou ik erg waarderen over de gedateerde techniek van al de apparaten die jij niet lijkt te verkopen. Voor lering er vermaak. Anderen zijn wellicht verder met hun techniek, maar zo ook hun marketing. Geef de techniek maar een kekke nieuwe naam, plak daar een 2.0 (of hoger) erachter en ineens smaakt de koffie beter dan ooit. Ik doe daar niet aan mee.
Een oude techniek hoeft niet perse minder te zijn. Audiofielen zullen bijvoorbeeld altijd beweren dat LP's zuiverder en warmer klinken dan welk moderne (super)audio cd dan ook. Een gedateerde koffiezetter hoeft ook niet minder te zijn. Als een techniek uit 2007 zulk heerlijk romige cappuccino's kan zetten, dan zit ik als koffieliefhebber in hetzelfde camp als de audiofielen.
In ieder geval bedankt!

Re: Advies gevraagd: Melitta, De'Longhi of een Jura?

25
De molen in de Melitta zat in 1994 (!) In een JURA Ultra. Dus dit is meer Dacia en Renault dan LP en CD. Misschien lezen er nog mensen mee op een CRT monitor en bellen ze in op 14k4 modem omdat het zou lekker snel surft

Dat het allemaal in een Melitta werkt is mooi, maar we zijn inmiddels met JURA wel aan 2019 begonnen met een molen die in 4 seconden maalt waar een Melitta 16 seconden over doet. Misschien kunnen ze bij Melitta net als op de platenspeler een toerentalknopje toepassen.

Ik heb niets tegen Melitta, ze zijn alleen voor de toegepaste techniek te duur in mijn beleving. Voor ca. 900 euro heb je met een JURA de nieuwste techniek in huis. 1200 als je veel cappuccino wil maken.

De hunkering naar de LP wordt in koffieland trouwens gevierd met Slow Coffee. Niets mis mee.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *