Re: Niche Zero Grinder

141
Capulus schreef:Ja ach, ik houd wel erg van de nostalgie en het vakmanschap van handmalen
Dan ben je dus gehersenspoeld
Afbeelding

Zo, ook weer klaar.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

142
Capulus schreef: do 01 nov 2018, 17:33 Eerste kopje van de dag was zelfs erg leuk. Op het moment dat mijn vrouw echter aangaf ook wel een cappuccino te lusten, ging de lol er snel af. Laat staan wanneer we ook nog visite kregen.
Van wat ik ervan begreep, heeft de onlangs overleden schrijver Klinkhamer, van het boek "Woensdag gehaktdag" zijn toenmalig nog levende echtgenote neergeknuppeld nadat ze had geroepen "maak mij ook eens een espresso" -- dat zegt toch genoeg.

Het is niet moeilijk, dan is het best te doen, dan krijg je een lichte tegenzin en ineens heb je zoiets van nu is het een keertje klaar.

Bij een enkeling is het niet zo ver gekomen omdat diegene dan snel koos voor een EG-1 maler. Maar dat zegt natuurlijk niets.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

143
cremalover schreef: do 01 nov 2018, 17:42 Had ik nooit moeten verkopen.Superleuke auto.
Achteraf lijkt alles leuker.

Zo hoor je vaak mensen zeggen "wat hebben we toch veel gelachen in de oorlog" maar toen het nog 1943 was en niemand wist dat de afloop was gepland voor 1945 toen piepte men wel anders.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

144
fransg schreef: Van wat ik ervan begreep, heeft de onlangs overleden schrijver Klinkhamer, van het boek "Woensdag gehaktdag" zijn toenmalig nog levende echtgenote neergeknuppeld nadat ze had geroepen "maak mij ook eens een espresso" -- dat zegt toch genoeg.
Afbeelding
Afbeelding

147
Tekork schreef: do 01 nov 2018, 18:38 Ontstaat hier nu het idee voor een hybride espresso hand accu maler? Dat is pas een Niche markt...
Tije heeft een fraaie Fiat-ruitenwissermotor op zijn HG One gezet.

148
Goede bijdragen Frans. Goed. Goed, erg goed.

Hybride maler mag ook nog wel maar is eigenijk niet nodig dus kunnen er eigenlijk wel direct een streep doorheen zetten. Gewoon een dikke electromotor erop. Heb je ook geen gekibbel. Een absolute grens voor nu even ligt daar wanneer je bankschroeven, knieën, plakplaatjes of vacuümpompen moet gaan gebruiken om de koffiemaler op zijn plek te houden tijdens het MANUEEL VERMALEN VAN KOFFIEBONEN voor een espresso.
Maar dat moet eigenlijk ook wel afgelopen zijn zodra het 2019 is. Vanaf dat moment wordt er hard opgetreden mocht iemand nog zeggen dat het leuk is om met de hand voor espresso te malen.

Dit is mijn uitspraak en daar zullen jullie het mee moeten doen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

149
Natuurlijk hebben jullie allemaal gelijk. Ik ben ook elke dag lui door elektrisch te malen (al was de HG One sneller dan de EG-1) :D . Voor meer dan een paar espresso per dag is het handmalen al snel minder fijn voor de meeste mensen. Voor mij was het altijd een soort van zen momentje om daarna ook nog met een handhevel een espresso te maken.

Voor het overgrote deel van de mensen is de Niche Zero geweldig. Betaalbaar, goed gebouwd met geweldige schijven en perfect voor singledosen. En dan ook nog voor een nette prijs.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

150
bobbee schreef: do 01 nov 2018, 19:39 Goede bijdragen Frans. Goed. Goed, erg goed.

Hybride maler mag ook nog wel maar is eigenijk niet nodig dus kunnen er eigenlijk wel direct een streep doorheen zetten. Gewoon een dikke electromotor erop. Heb je ook geen gekibbel. Een absolute grens voor nu even ligt daar wanneer je bankschroeven, knieën, plakplaatjes of vacuümpompen moet gaan gebruiken om de koffiemaler op zijn plek te houden tijdens het MANUEEL VERMALEN VAN KOFFIEBONEN voor een espresso.
Maar dat moet eigenlijk ook wel afgelopen zijn zodra het 2019 is. Vanaf dat moment wordt er hard opgetreden mocht iemand nog zeggen dat het leuk is om met de hand voor espresso te malen.

Dit is mijn uitspraak en daar zullen jullie het mee moeten doen.
Daar kan ik goed mee leven. Fijn dat dit onderwerp verder geen discussie meer behoeft.