Re: Niche Zero Grinder

153
Capulus schreef:Hoe gaat het overigens met de Niche zelf?
Jij wilt er gewoon overheen praten hè?!
Afbeelding

Het is 1 november en levering voor mijn Niche staat gepland voor....November! Ik kan niet wachten, ben zo ontzettend benieuwd!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

154
Met mijn Niche gaat het ook heel goed. Tevreden mee. Op de Engelse website wordt binnen het Niche topic meer gepraat over weegschaaltjes en over het vooraf wegen en bewaren van te malen porties bonen. Allemaal dingen die je als beginnende single doser tegen komt. Dat de Niche zelf weinig discussie oproept is, lijkt me, een goed teken.
Ook ik weeg nu vooraf een aantal porties bonen en bewaar die per portie. Daar zijn prachtige setjes bewaarbuisjes voor waar de bonen vacuüm in bewaard kunnen worden. Ongeveer 300 euro per setje. Als je maler goedkoop is kan je het geld daar aan uitgeven. Ik gebruik nivea potjes. Past net 19 gram in. (Wel eerst goed omgewassen en die bonen zijn in het echt niet zo donker.)
Afbeelding
Vesuvius Evo Leva || Cafelat Robot ||Aillio Bullet R1 || KINU M47|| Niche Zero

158
Ik heb een ladenblokje met laadjes waar een twintigtal donkerbruine glazen zalfpotjes inpassen per laadje wel te verstaan, dat had ik om verschillende bonen aan te kunnen bieden voor de espresso liefhebbers aan de kar, daar is de kar echter niet de juiste plaats voor, teveel gedoe en te weinig tijd, miet echt rendabel dus.

De verschillende bonen hebben uiteraard allemaal een andere maalgraad nodig om tot een juiste doorloop te komen, was dus thuis aan het experimenteren met grammetjes meer en minder om zo tot een zo goed mogelijk gelijkend resultaat te komen, je snapt dat dit smaaktechnisch toch wat te wensen overliet, die paar aan de kar die een keuze maakten waren wel in hun nopjes en hoorde ze daar niet over klagen, als experiment leuk maar niet echt doenlijk, die twee keer dat het meegeweest is was op prive feestjes, had dan geen last van de beperkende factor van het afrekenen, waardoor dit enigzins mogelijk was.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.