Re: Niche Zero Grinder

172
cremalover schreef:
bobbee schreef: za 03 nov 2018, 19:03
cremalover schreef:Weg
Was gewoon een goede grap hoor!
Afbeelding
Afbeelding
Soms weet je niet hoe het zal vallen.
Ik vermoed dat iemand uit voorzorg alvast een boel ingeslagen heeft. Voor die prijs kan dat natuurlijk ook uit;). Mooi trouwens in het zwart!
Espresso; Bezzera Strega; Niche zero.
Filter: Kinu m47; V60, Aeropress ...

Roaster: Huky500

173
Ik heb de aller goedkoopste oplossing gevonden voor wie graag de bonen willen afwegen in porties om te single dosen. Aangezien we WDT en RDT hebben en allerlei andere benamingen om simpele dingen interessant te doen lijken heb ik de melkpoeder bakjes van de HEMA ook een naam gegeven!
Bobs Single Dosing Chambers! Afgekort, want dan nóg interessanter : BSDC!
Het plastic is trouwens geen probleem want staat mooi bij het dekseltje van de Niche!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

174
bobbee schreef: za 03 nov 2018, 20:54Aangezien we WDT en RDT hebben en allerlei andere benamingen om simpele dingen interessant te doen lijken heb ik de melkpoeder bakjes van de HEMA ook een naam gegeven!
Gaaf!! Nu kunnen we dus BSDC zeggen en daarmee groot respect en diepe bewondering oogsten bij mensen die geen idee hebben wat we bedoelen!!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

175
fransg schreef:
bobbee schreef: za 03 nov 2018, 20:54Aangezien we WDT en RDT hebben en allerlei andere benamingen om simpele dingen interessant te doen lijken heb ik de melkpoeder bakjes van de HEMA ook een naam gegeven!
Gaaf!! Nu kunnen we dus BSDC zeggen en daarmee groot respect en diepe bewondering oogsten bij mensen die geen idee hebben wat we bedoelen!!
Haha wat toevallig! Ik gebruik al BSDC alleen dan gekleurd :) stapeltje van 10 bakjes (had het nog liggen van de kinderen)
Espresso; Bezzera Strega; Niche zero.
Filter: Kinu m47; V60, Aeropress ...

Roaster: Huky500

176
@3aan schreef:Ik heb een ladenblokje met laadjes waar een twintigtal donkerbruine glazen zalfpotjes inpassen per laadje wel te verstaan, dat had ik om verschillende bonen aan te kunnen bieden voor de espresso liefhebbers aan de kar, daar is de kar echter niet de juiste plaats voor, teveel gedoe en te weinig tijd, miet echt rendabel dus.
Afbeelding

De verschillende bonen hebben uiteraard allemaal een andere maalgraad nodig om tot een juiste doorloop te komen, was dus thuis aan het experimenteren met grammetjes meer en minder om zo tot een zo goed mogelijk gelijkend resultaat te komen, je snapt dat dit smaaktechnisch toch wat te wensen overliet, die paar aan de kar die een keuze maakten waren wel in hun nopjes en hoorde ze daar niet over klagen, als experiment leuk maar niet echt doenlijk, die twee keer dat het meegeweest is was op prive feestjes, had dan geen last van de beperkende factor van het afrekenen, waardoor dit enigzins mogelijk was.
Hier nog even de foto van de zalfpotjes, in dit geval even 21,5 gram ruimte zat.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

178
Marktplaats, was een restpost kwamen op 15 cent p/s

Zoeken naar zalfpotjes of cremepotjes ook met spatie proberen.

Had pas na 6 weken geluk.
Laatst gewijzigd door @3aan op do 08 nov 2018, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

179
Goed idee. Zal morgen eens een van de lades in de apotheek open trekken ;)
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

180
@3aan schreef:
@3aan schreef:Ik heb een ladenblokje met laadjes waar een twintigtal donkerbruine glazen zalfpotjes inpassen per laadje wel te verstaan, dat had ik om verschillende bonen aan te kunnen bieden voor de espresso liefhebbers aan de kar, daar is de kar echter niet de juiste plaats voor, teveel gedoe en te weinig tijd, miet echt rendabel dus.
Afbeelding

De verschillende bonen hebben uiteraard allemaal een andere maalgraad nodig om tot een juiste doorloop te komen, was dus thuis aan het experimenteren met grammetjes meer en minder om zo tot een zo goed mogelijk gelijkend resultaat te komen, je snapt dat dit smaaktechnisch toch wat te wensen overliet, die paar aan de kar die een keuze maakten waren wel in hun nopjes en hoorde ze daar niet over klagen, als experiment leuk maar niet echt doenlijk, die twee keer dat het meegeweest is was op prive feestjes, had dan geen last van de beperkende factor van het afrekenen, waardoor dit enigzins mogelijk was.
Hier nog even de foto van de zalfpotjes, in dit geval even 21,5 gram ruimte zat.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Lijken wel de potjes die commandante gebruikt!

Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’