Ossy schreef:ben erg benieuwd naar ervaringen met de Niche Grinder!
Ben zelf op zoek naar een nieuwe maler voor thuis en heb het terug gebracht naar 2 malers. Een Niche en Eureka Atom.. Waar Niche single dosen en makkelijk verschillende bonen "op de molen" hebben, is de Atom weer makkelijk met portafilter insteken en zetten maar.
Als ik puur naar prijs en looks kijk vind is de Niche perfect! Is de Niche ook een beetje ok voor Filter? Heb daar mijn Kinu voor maar die laat ik meestal op het werk staan.
De Niche komt (hopelijk) snel mijn kant op. Ik ga die zeker testen voor filter hoewel het mijn dedicated espresso maler wordt. Met de mahlgut mg1 (italmill) en tidaka cb1 (mazzer) die dezelfde schijven als de niche hebben maakte ik altijd onwijs lekkere filterkoffie! Maar als je al een Kinu M47 hebt staan, dan is er eigenlijk maar 1 comfortabele en logische weg: Niche voor espresso en Kinu M47 voor filter. Koop desnoods een neopreen sleeve, die van de Orphan Espresso Lido, om de kinu in te vervoeren. Die heb ik er ook bij.
De normale Atom heb ik gehad en is echt een geweldige maler maar lang niet zo consistent als een maler als de grote conische schijven die in de Niche zitten. (ik heb ook wel een beetje een zwak voor die conische schijven, ben ontzettend blij dat ik ze weer terug heb na mijn uitstapje naar platte schijven) Neem daarbij het met gemak single dosen en de prijs en de keus is wat mij betreft snel gemaakt; Niche zero.
(kanttekening: de Niche vind ik er foei lelijk uitzien, ik ga eerst eens kijken of ik dat lelijke te grote logo eraf kan halen. Maar ja, de Atom is minstens net zo lelijk.
)