Re: Newbie zoekt een goed apparaat

11
Wat ook handig is, om bij een eventuele toekomstige partnerkeuze erop te letten dat het niet iemand is die zegt "zou je dat nou wel doen" en "allemachtig moet dat zo duur kosten" en "ik kan zo mijn kont niet keren, kunnen die apparaten weg"?

Beter is het te gaan voor iemand die denkt "als hij maar gelukkig is" en zegt "natuurlijk lieverd, meteen doen!" en dergelijke.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

12
fransg schreef:Wat ook handig is, om bij een eventuele toekomstige partnerkeuze erop te letten dat het niet iemand is die zegt "zou je dat nou wel doen" en "allemachtig moet dat zo duur kosten" en "ik kan zo mijn kont niet keren, kunnen die apparaten weg"?

Beter is het te gaan voor iemand die denkt "als hij maar gelukkig is" en zegt "natuurlijk lieverd, meteen doen!" en dergelijke.
Amen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

13
Tnx allen voor de reacties. Was inderdaad ff filteren.

Wat ik bedoelde met show; mooi uitzien en half automatisch. Het hoeft voor mij geen wetenschap worden voor een bakkie pleur :-) Daarom ging mijn voorkeur ook uit naar een qm3035... omdat hij ingebouwd is dus redelijk compact uitziet. Of heb jullie andere suggesties voor een half automaat met ingebouwd maler? Budget totaal max 1k

Stand tot nu toe; ik ga voor de Qm820 welke een collega uit Duitsland as donderdag voor me meeneemt. Piston zal ik vullen met voorgemalen koffie uit blik. Als deze goede koffie geeft houd ik het zo anders komt er zsm een maler ernaast.

Vloek ik nu in de kerk?

14
doatnl schreef:Tnx allen voor de reacties. Was inderdaad ff filteren.

Wat ik bedoelde met show; mooi uitzien en half automatisch. Het hoeft voor mij geen wetenschap worden voor een bakkie pleur :-) Daarom ging mijn voorkeur ook uit naar een qm3035... omdat hij ingebouwd is dus redelijk compact uitziet. Of heb jullie andere suggesties voor een half automaat met ingebouwd maler?

Stand tot nu toe; ik ga voor de Qm820 welke een collega uit Duitsland as donderdag voor me meeneemt. Piston zal ik vullen met voorgemalen koffie ui blik. Als deze goede koffie geeft houd ik het zo anders komt er zsm een maler ernaast.

Vloek ik nu in de kerk?
Heidense uitspraak inderdaad. Als je deze bedoeling hebt, dan zou ik het geld liever in de knip houden. De investering levert m.i. dan nauwelijks rendement op het gebied van kwaliteit.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

20
doatnl schreef:Dank voor jullie eerlijkheid. Nespresso dan.

Ok ik probeer het nog 1x; er is dus geen goed apparaat met ingebouwd maler?
Nee. Vanwaar de behoefte? Uit esthetisch oogpunt? Gemak?
Slecht voor de bonen, waardeloze kwaliteit en daarbij, een losse maler kun je ook veel beter vervangen mocht het zijn tijd hebben gehad.
Espresso; Bezzera Strega; Niche zero.
Filter: Kinu m47; V60, Aeropress ...

Roaster: Huky500