Re: crema laag direct weg bij volautomaat

3
Aadje schreef:te grove maling? afvalbakje vol? oude koffie?
Ik zie het al... nogal wat mogelijkheden dus. aangezien die kennis mij telefonisch dit probleem had gemeld dacht ik "vraag eens eerst op koffiepraat alvorens ik op bezoek ga" Vandaar dat ik niet echt antwoord kan geven....nog niet dan. Maar ik neem de tips mee. bedankt alvast
Cafes Castel en andere Spaanse producten in de Spaanse Winkel

Re: crema laag direct weg bij volautomaat

4
Is het er eentje met een uitneembare zetgroep? (ook wel centrale eenheid, brewgroep, pergsgroep genoemd)

Dan is het een saeco en moet hij dit ff checken:
1. Op de zetgroep zit een uitloopje met 2 schrofjes, schroef het eraf
2. je hebt dan een:
-O-Ring
- Conische veer
- doorzichtige kogel (ohnee deze mist ;) )

eentje bestellen bij Miele of Saeco service centrum (alleen bellen als het dus een uitneembare zetgroep heeft) op 0343-596030

Succes!
I barista, do you?
Izzo Alex Duetto - Macap M4 Digitaal - Compak K10 WBC -Xpressivo Barista tamper

Re: crema laag direct weg bij volautomaat

7
ben er vandaag even geweest. Was dus inderdaad een MIELE inbouw.

Hij had de maalgraad heel erg grof staan en de hoeveelheid koffie op standje zuinig :? . Na wat spelen met de maalgraad en de hoeveelheid werd het resultaat al stukken beter. Nog niet helemaal zoals ik vind dat het moet zijn, maar hij was al tevreden. Hoe dan ook heb ik gezien dat die machine een dusdanige mogelijkheden heeft, daar moet je voor gestudeerd hebben :D . Wordt dus vervolgd. de volgende stap wordt het spelen met temperaturen en de standen voor bevochtigen en tijdsduren van... etc etc etc.
Cafes Castel en andere Spaanse producten in de Spaanse Winkel

Re: crema laag direct weg bij volautomaat

10
Uiteindelijk bleek dat hij toch ergens inwendig koffiedrab had zitten die er op die plek niet had mogen zijn... E.e.a na bezoek van de servicemonteur. Hierna was zijn koffie weer prima inclusief het crema laagje.

Hij gebruikte altijd het reinigingsprogramma dat zit ingebouwd, maar ja als de techniek faalt... :roll:
Cafes Castel en andere Spaanse producten in de Spaanse Winkel