Aardlekschakelaar klapt eruit bij Rancilio. Boiler ziet er niet goed uit (foto)

1
Na vier jaar veel plezier te hebben gehad van mijn Silvia klapte vandaag de aardlekschakelaar eruit bij het zetten van koffie. Bij stomen of warmwater tappen klapt ie er ook direct uit.

Voordat het gebeurde merkte ik op dat het langer dan normaal duurde voordat er water uit het apparaat kwam.

Machine is een week geleden ontkalkt. Ik heb hem open geschroefd om te kijken of er misschien water aan de binnenkant te zien was. Dat viel mee, een paar druppels onder het stoompijpje. Wat me wel opviel was de schade aan de boiler precies tussen de naad. Daar zag ik ook een druppel hangen.

Zie foto: https://photos.app.goo.gl/5UBTmQfR95nqyzXk7

Enig idee wat dit zou kunnen zijn en of dat de oorzaak wellicht is?

Re: Aardlekschakelaar klapt eruit bij Rancilio. Boiler ziet er niet goed uit (foto)

10
espressodokter schreef: wo 19 dec 2018, 09:06
Monsieurfunky schreef: za 15 dec 2018, 00:18 Dank voor het meedenken. Na het zien van de boiler heb ik hem met een gerust hart achtergelaten bij de espressomonteur vandaag. Dinsdag weet ik meer. ;)
En?
Ik krijg ze niet te pakken telefonisch ;) maar machine staat daar nu een kleine week. Ga morgen even langs om polshoogte te nemen. Vanwaar jullie scepsis? Geen goede ervaringen?