Kan je aangeven of-, en zo ja: waar je in de koffiebusiness werkt?

Bagels&Beans (Geen stemmen)
Brandmeester's
Casabarista
Coffee Company
Totaal aantal stemmen: 3 (1%)
Coffee United
Kaldi
Totaal aantal stemmen: 2 (1%)
Simon levelt
Totaal aantal stemmen: 4 (2%)
Horeca
Totaal aantal stemmen: 23 (11%)
Anders, namelijk:
Totaal aantal stemmen: 63 (31%)
Niet/Lekker thuis
Totaal aantal stemmen: 106 (52%)
Totaal aantal stemmen: 204

Re: Wie werkt er "in de koffie"?

31
Hallo Frans? Leuk een bijdrage van de andere kant van de wereld.
Als ik het allemaal goed begrijp dan is de koffie cultuur daar een stuk volwassener als hier in NL.

Maar als je reatie op de hengel die je uit gooit. Waar ga je je vestigen in NL?
~~.~~~~~~~~~ ~ ~ ~
~~)~~~~
~~(~~
~~))~~
. c[_]

32
Wat ik er van begrepen heb is de espresso-cultuur Down Under een stuk verder dan hier, met een zeer levendige "community" en grotere verspreiding. Daar kunnen we nog veel van leren, inderdaad.

Grappig, moest ook direct aan jou denken, Karel.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

34
Dank voor jullie reacties leuk om te horen dat er zoveel interesse is voor serieuze koffie in NL, het land van de filter koffie ;)

@Karel: We weten nog niet zeker waar we gaan wonen, het is kiezen tussen regio Utrecht en regio Amsterdam. Het hangt af van waar mijn vrouw aan de slag kan.

@Marijn: Ik werk als Barista/Kok...... dit laatste in de ruimste zin van het woord.... we serveren broodjes, salades, pizza, soep en lasagne..... Als een beetjes extra info.... ik werk met een 3-groeps Astoria Sibilla, geniaal apparaat alleen een beetje prijzig voor thuis :)

36
Het wordt vandaag mijn eerste dag bij de Coffee and Crumbs, in Utrecht!

Ik vind de espressobar wel charme hebben, maar zo hier en daar mag het wel wat schoner en beter.
Het spreekt mij erg aan om daar te gaan werken omdat ik denk dat mijn aanwezigheid ook echt wat kan betekenen. Ik ben geen nummertje, zoals in de grotere koffiezaken.

Ik hoop dat ik er veel kan gaan leren!

39
Hey!

Ik ben Martijn en ik ben barista/bedrijfsleider van het Simon Levelt Cafe in Leidschendam. Het cafe gedeelte zit boven de ''normale'' winkel en we zijn net 3 weken open. Daarvoor heb ik ongeveer 2 jaar als Barista voor Coffee United in Amersfoort gewerkt en 4 maanden mijn schoonzus geholpen als barista in haar nieuwe tent in Utrecht, KEEK (Kunst En Eerlijke Koffie).

Leuk forum! Leuk om wat nieuwe termen te leren kennen. Ik most vooral om de ''kaasstengel'' lachen!

Groetjes!