Zo’n upgrade gaat toch altijd weer sneller dan je denkt! Maar inmiddels staat de Profitec Pro 800 die ik overgenomen heb van een forum lid hier op mijn aanrecht te blinken!
[IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/201812 ... 3ac5fa.jpg[/IMG]
Ik heb ernaast ook de londinium en de strega in beeld gehad. Maar voor de londinium had ik nog even door moeten sparen en de strega heb ik uitgeprobeerd bij een ander forumleden (dank!) maar daar had ik toch minder een klik mee. Wat overigens meer in de uitstraling en de touch zat. De pro voelt degelijker aan, maar ik moet de strega nageven: je kan er geen slechte koffie mee zetten. De leercurve met de profitec is wat uitdagender denk ik en het handmatige sprak me meer aan tov de pomp. Verder ziet de machine er tip top uit, en is 1 veer verwijderd. Of dat een voordeel of een nadeel is zullen de meningen hier over verschillen, feit is wel dat het m een stuk prettiger hanteerbaar maakt! Ik heb de versie met 2 veren ook getest dus heb het verschil kunnen voelen. Over de plus en min hiervan voor waar het om draait, de kofiie, ben ik nog volop aan het lezen op HB. Ook zit er een IMS douchescherm op.
Inmiddels al een weekje ermee gespeeld, met een zak net een beetje foute bonen (te oude bocca bonen omdat ik me een maand vergist had met de branddatum). Voor cappuccino’s nog net te doen en daarmee goede en weggooi shot gehad. Nu weer over op mn eigen malabar en meteen veel betere shots. Overigens de stoomcapaciteit is echt een enorme vooruitgang! Makkelijker en sneller!
Nu aan het ontdekken welk filterbakje het beste bevalt. Overdoseren is duidelijk geen optie, dat levert gebobbelde pucks op. En er is nog zoveel meer te ontdekken! Kortom erg leuk dit! Een geslaagde upgrade dus
Daarnaast nog wel een keer een maler upgrade in mijn hoofd maar kom dan uit op eureka olympus titanium. Das nog even doorsparen
Iedereen die mee gedacht en geadviseerd heeft ontzettend bedankt!
Upgrade: Profitec Pro 800
1
Laatst gewijzigd door mloes op zo 09 dec 2018, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
| Profitec Pro 800| niche zero|v60 | aeropress |1zpresso x-pro s | Genecafe