Re: Te koop Cafemino 1kg elektrisch

21
Ik heb ook even contact gehad met Michael en heb even goed uitgezocht hoe het nou zit met het omzetten van 380 naar 230 volt. Helaas konden zowel Yvonne van ongebrand als mijn elektricien hier geen uitspraken over doen, dus heb ik contact gehad met Toper zelf (welke overigens voor een 'buitenlands' bedrijf netjes en snel reageerden!). Hierbij kreeg ik de volgende reactie op de vraag of 380 volt te converteren is naar 230 volt;
-----
It’s possible but you need to change some stuffs which are;

To change from 380 to 230 needs some replacements.
You need to change the motors which are Drum, exhaust, mixer.
Your transformer, control panel and cables also needs to be changed. These all takes $2000
We can send our one technician to you but you also take over the costs of flight ticket, hotel, food and $300 for technician.
-----

Lang verhaal kort, voor de mensen die een 230 volt brander zoeken (zoals ik, ik heb helaas geen 380 volt in huis) is het minder gunstig. Voor mensen die 380 volt aan kunnen sluiten is het een mooie deal, Michael klinkt als een betrouwbare verkoper en de prijs is heel netjes.

22
MichaelBoekholt schreef: vr 25 jan 2019, 10:11Merk dat iedereen de machine naar 230V wil omzetten
Lijkt me juist verstandiger als iedereen een krachtstroom-aansluiting laat maken, dat is voor een bevoegd installateur geeneens moeilijk en dan stoot men niet snel tegen het bezwaar dat de brander niet warm genoeg stookt.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

23
fransg schreef: vr 25 jan 2019, 13:19
MichaelBoekholt schreef: vr 25 jan 2019, 10:11Merk dat iedereen de machine naar 230V wil omzetten
Lijkt me juist verstandiger als iedereen een krachtstroom-aansluiting laat maken, dat is voor een bevoegd installateur geeneens moeilijk en dan stoot men niet snel tegen het bezwaar dat de brander niet warm genoeg stookt.
Het is wellicht niet zozeer moeilijk om het aan te sluiten, echter zijn er wel serieuze kosten die ermee gemoeid zijn. Een huis als de mijne moet dan meteen een nieuwe groepenkast, alles doorleggen naar de berging en vervolgens nog aangesloten worden bij de netbeheerder. Kosten zo rond de 2000 euro.

Te koop Cafemino 1kg elektrisch

27
En bij meer fasen stroom, en dat heb je dan nodig, hogere vaste kostten van je stroomleverancier. Ik heb voor een sauna (ook een soort koffiebrander, aangezien saunagebruik tot grotere behoefte aan espresso leidt, bij mij tenminste) ook 380 volt nodig en daarvoor betaal ik, meen ik, drie of vier tientjes extra voor vastrecht per maand

30
Is op zich niet zo spannend. De enige reden dat ik dat heb gedaan is dat de 230V stopcontacten in m’n garage op 1 groep zitten.
Als je dan bijvoorbeeld een heater of lasapparaat gebruikt, terwijl de brander ook aan het opwarmen is, dan overbelast je de groep en klapt die eruit.
Door voor de brander 1 fase te pakken van een 380V outlet (wat uiteraard een andere groep is) heb ik dat probleem niet.
dus...