Izzo Alex Duetto

1
Hallo allen.

Ik heb mijn Single boiler machine verkocht en ga nu op zoek naar een dual boiler. Ik zit te kijken naar een nieuwe Brewtus III (tweedehands Brewtussen vind je niet/nauwelijks), of een tweedehands Izzo Alex Duetto.

Nu kan ik een Izzo Alex Duetto van bijna 1 jaar oud kopen, voor 1500 euro.
Nu vraag ik me af of dit een goede prijs is.
Ik zie immers op deze Duitse site een prijs van 1803 euro (komen nog 40 euro verzendkosten bij). Is dit een bekende/betrouwbare winkel?
Ook op espressocoffeeshop.it zie ik hem, voor 1920 euro.
Ik vind geen enkele Nederlands site met prijzen. Bij van Pommeren staat hij wel op de site, maar zie ik geen prijs.

Als die Duitse winkel betrouwbaar is is 1500 voor een tweedehands misschien wat veel, ook al is hij pas een jaar oud, toch? Of zie ik dit verkeerd?
Laatst gewijzigd door Joep op di 25 aug 2009, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60

Re: Izzo Alex Duetto, goede prijs?

2
Ha Joep, genoeg gekregen van je fallische koperen Elektra? ;) Of was het omdat het enkele boiler betreft? Beetje goede prijs gekregen?

De twee DB's waar jij het over hebt zal je niet snel 2-de hands zien, en zo'n Duetto is ook nog maar een jaartje op de markt. Wel een mooie machine, maar ik vind €1500 voor die 2-de handse ook te duur temeer daar het dan ook nog de eerste versie is. Voor die €300 extra heb je nog eens volledige garantie ook.

Stoll is een firma met een goede naam, daar zou ik niet bang voor zijn. Als je die andere nu voor zeg €1200 zou kunnen krijgen zou ik echter niet twijfelen...
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

3
Hey,

Bedankt. Sja, het was toc het Single boiler dat me tegen ging staan, des te meer omdat ik voornamelijk cappuccini drink. Ik vind de Elektra mooier dan de Duetto, alhoewel die ook mooi is. Maar gewoon anders.
Ik heb er 625 euro voor gekregen met de nieuwe pf en de tamper erbij. Niet veel denk ik, maar voor dergelijke machines is gewoon een kleine markt.

Stoll is dus betrouwbaar, dat is fijn. Ik zal ook eens naar van Pommeren mailen, geen idee wat de prijs daar is. (Of weet iemand dat toevallig?)

Maar de Duetto is dus significant veranderd? Wat is er veranderd sinds de introductie dan?
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60

4
Hoi Joep,

Bij de nieuwe Duetto wordt de temperatuur van de stoomboiler ook geregeld door de PID. De stoombolier is nu ook geisoleerd, hij heeft nieuwe voetjes en zo zijn er nog wat dingetjes.
Als je Stoll vraagt om een scherpe prijs biedt hij 'm aan voor 1700 excl 40 euro verzendkosten.

Bij van Pommeren is hij volgens mij 2090
Micra&Ultra

5
Hoi Niels,

Dank je. Wow, ze doen er dus ook nog wat vanaf bij Stoll? Niet verkeerd, en dan is de 1500 zeker teveel.
Ik had van Pommeren net gemaild, dus dat zie ik maandag wel. 1740 en 2090 is een aardig verschil. Mocht hij binnen de garantieperiode kapotgaan kun je hem voor dat verschil volgens mij 5 keer heen en weer sturen...

Bedankt!

6
Hij wilde niet lager dan 1400, dan vind ik het verschil met de 1740 nog net wat te klein. Voor die 340 euro heb ik dan een nieuwe met volledige garantie, vernieuwde versie. Nog even sparen en ik kan gaan bestellen.

Nog even voor de kenners/winkeleigenaren. Is deze machine het verschil in prijs met de Brewtus III waard?
Deze is 440 euro duurder dan de Brewtus van 1300 euro.
Ik ga hem gebruiken met tank, niet op de leiding aangesloten.

7
Hoi Joep,

De Brewtus III heeft geen rotatiepomp. Is ook niet perse nodig om een goede espresso te zetten. Ook hangt de stoomboiler niet aan een PID, maar maakt gebuik van een pressostaat, ook niks mis mee. De Brewtus zit misschien net wat slordiger in elkaar, maar ook de Duetto heeft lang niet de afwerking van een ECM Manufacture. Die zien er pas echt gelikt uit!

Maar de Brewtus is een top apparaat. Mijn broertje heeft er een. De temperatuurbeheersing is ook superstrak. Ik kan 'm iedereen aanbevelen! De stoomboiler is wat kleiner dan van de Duetto, maar opschuimen lukt mij met de Brewtus beter dan met de Duetto. :?: :?: Oja, hij schijnt ook niet "the looks"te hebben van een Duetto. En hij is wel een stuk compacter op het aanrecht.
Micra&Ultra