@Pti Weet dat de temperatuur veel kan uitmaken wat betreft smaak en resultaat. In mijn reactie staat te lezen dat ik deze fase niet heb overgeslagen. Uiteindelijk was de sleutel de combinatie temperatuur verhogen en doorlooptijd verlengen.
In een andere post is te lezen dat ik de laatste periode bonen kocht bij housofgoods en dat die veel te donker gebrand waren. Om het bittere eruit te halen heb ik toen de temp verlaagd. De Roast Ed geen twee graden maar zes graden verhoogd om pruimbaar te maken als espresso.
Erik slaat in zijn reacties de spijker deels op de kop en kwam met in voorgaande posting meteen aanwijzing die ik in het begin over het hoofd zag. Een beginnersfout om de temperatuur niet aan te passen.
Echt vrienden ga ik niet worden met Roast Ed. De filterkoffie van Caffenation vinden we wel erg lekker.
Om de bonen te malen de Rocket Fausto en Kinu M47. Denk dat dit voldoende moet zijn om genoeg uit het boontje te halen. Weet dat er betere elektrische grinders zijn maar voorlopig blijft de Fausto staan.