Da's een lastige! Had je al eens naar de Mahlkönig Vario gekeken?
Bijna elke (betaalbare) maler heeft wel iets dat niet helemaal perfect is, dus je zal snel èrgens een compromis moeten maken. En dan moet je nagaan tot welk compromis je bereid bent.
Hoe vast zit je aan doserless, of electronische dosering? Het is wel makkelijk, maar betere koffie geeft het niet. Ik zit nog wel even vast aan mijn Major (en dat is geen straf hoor!), ik wil die nog doserless maken (heb de trechter al een jaar liggen) omdat die doser voor mij het vervelendst is. Maar als ik opeens heel veel geld zou hebben zou ik op dit moment erg graag de Compak K10 WBC willen bekijken. Die moet geweldige koffie geven, en ik vind een doser op zich geen probleem, net als het zelf doseren.
Maar dat geldt dus voor mij. Wellicht is voor jou zoiets dan meer aan de orde (vraag me niet wat het ding kost). En hoe het zit met resten oude koffie die in de machine blijven zitten...? Ik zou echter die Vario ook niet vergeten.
Re: Daar was ik weer!
31La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder