Re: Ponte Vecchio Export blijft lekken

11
meg schreef: vr 24 apr 2020, 08:38 Seals vervangen, douchescherm ging nu ook vlot.
Helaas lekt hij nog, nu na het opwarmen als hij op bedrijfstemperatuur is. Als ik de hevel in een iets kleinere hoek dan 90 gr heb stopt het lek.
Vooraf heb ik nogmaals gevoeld of de cilinder wellicht aan de binnenkant beschadigt is. kan hier echter niets van maken. Ik zal hem er weer uit halen. Mogelijk dat een seal niet zo mooi zit.
ps dow 111 heb ik hieronder gekocht.
https://tooltopper.nl/index.php?route=p ... EoQAvD_BwE.
Als je een kras in de boring hebt heb je een probleem.
Zul je de cilinder moeten ophonen.

12
meg schreef:Seals vervangen, douchescherm ging nu ook vlot.
Helaas lekt hij nog, nu na het opwarmen als hij op bedrijfstemperatuur is. Als ik de hevel in een iets kleinere hoek dan 90 gr heb stopt het lek.
Vooraf heb ik nogmaals gevoeld of de cilinder wellicht aan de binnenkant beschadigt is. kan hier echter niets van maken. Ik zal hem er weer uit halen. Mogelijk dat een seal niet zo mooi zit.
Hoe heb je de seals erin begeleid? Ik had zelf ook een portafilter met bout erin gemaakt maar je kunt de seals niet begeleiden. Dat ging bij mij daarom niet goed.
Daarom de constructie met plankje en bout gemaakt wat prima werkt.

De. Orginele tool van pontevecchio heeft daarom het extra buisje die je om de zuiger doet. Om de seals te begeleiden. Hoe je cilinderwand zou kunnen beschadigen zou ik niet weten als je de zuiger nog nooit heb verwijderd.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

13
bobbee schreef: vr 24 apr 2020, 09:08
meg schreef:Seals vervangen, douchescherm ging nu ook vlot.
Hoe heb je de seals erin begeleid? Ik had zelf ook een portafilter met bout erin gemaakt maar je kunt de seals niet begeleiden. Dat ging bij mij daarom niet goed.
Daarom de constructie met plankje en bout gemaakt wat prima werkt.

De. Orginele tool van pontevecchio heeft daarom het extra buisje die je om de zuiger doet. Om de seals te begeleiden. Hoe je cilinderwand zou kunnen beschadigen zou ik niet weten als je de zuiger nog nooit heb verwijderd.
Kan in de fabriek gebeurd zijn als die nieuw is.
Of iemand heeft de cilinder beschadigd bij het monteren van de zuiger als hij tweedehands is. Alles is mogelijk

Trek ff de zuiger eruit en kijk er naar en voel ff met je vingers en dsn weet je het.
Check ff de seals op beschadigingen. Als dat allemaal goed is kan die niet lekken.
Is trouwens de stand van al je seals goed?
Als dat niet klopt lekt het ding ook.

14
Seals begeleiden is geen enkel probleem. Gewoon iets van een theelepel gebruiken. Heb dat zo tientallen keren gedaan en Cremalover nog veel vaker...

Wil je eens een filmpje maken? Wil graag zien waar het lekt. Snap het zo niet. Als volgorde seals goed is kan het eigenlijk niet lekken. Tenzij de seals kompleet af zijn of een scheur hebben. Dat lijkt me uitgestoten. De originele seals waren <1 jaar oud en de nieuwe ongebruikt.

Zit er nog een kleine seal hoog in de groep zoals bij de Olympia en Pavoni?
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

17
bobbee schreef: vr 24 apr 2020, 11:10 Hoe krijg je de seal met een lepeltje erin? Ik kon de zuiger er niet zover induwen dat de zuiger al in de groep zit.
Grwoon erlangs en duwen.Ik deed het 15 jaar geleden al zo.Het kan en daarmee is het bewezen..
Niet te bang zijn.Als trump Chlorix in aderen van Coronapatienten kan spuiten kun jij met een theelepeltje seals monteren.Don't be scared. Go for it!!! :mrgreen:

19
Allemaal goed en wel maar ik heb met mijn twee linker handjes heel vaak de seals vervangen en ingevet. Zowel met lijmklem als zo'n self made tool. Ik heb zelfs de seals op deze machine een keer ingevet. Dus als ik het kan... ;)

Het is Meg toch ook al gelukt? En de eerste seals waren niet gescheurd....
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs