Re: Odessey Espresso : The OE-1 Lever Machine

12
Jullie hebben meer gelezen dan ik inmiddels.

Duidelijk dat het ontwerp er is maar de wijsheid in het ontwerp technisch gezien nog niet op orde is.

Het uiteindelijke ontwerp zal er wel compleet anders uitgaan zien, als de machine daadwerkelijk het levenslicht zal gaan zien denk ik nu eigenlijk....
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

15
Ik dacht dat de afkorting "OE" een beetje voorbehouden was aan de firma Orphan Espresso. Daarom was ik initieel ook wat verward geraakt door deze post.

Een paar seconden later dacht ik wel; "dat kan natuurlijk helemaal niet want die zijn nog druk bezig met de langverwachte Apex Grinder".

Het ziet er wel uit als een mooi design dingetje, maar kan hij op tegen zijn concurrenten? Ik denk het niet. Iemand die een espressomachine ontwikkelt, heeft door zijn passie voor de techniek en een goed zetproces helemaal geen tijd om over estetische zaken na te denken, immers. Dit ding is dus te "mooi" om waar te zijn.

Vind ik.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

16

Fisherman schreef:Ik dacht dat de afkorting "OE" een beetje voorbehouden was aan de firma Orphan Espresso. Daarom was ik initieel ook wat verward geraakt door deze post.

Een paar seconden later dacht ik wel; "dat kan natuurlijk helemaal niet want die zijn nog druk bezig met de langverwachte Apex Grinder".

Het ziet er wel uit als een mooi design dingetje, maar kan hij op tegen zijn concurrenten? Ik denk het niet. Iemand die een espressomachine ontwikkelt, heeft door zijn passie voor de techniek en een goed zetproces helemaal geen tijd om over estetische zaken na te denken, immers. Dit ding is dus te "mooi" om waar te zijn.

Vind ik.

De Apex is al af hoor en al tijden te krijgen. Daarna hebben ze de fixie nog op de markt gebracht.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

17
Ik dacht bij OE ook eerst aan Doub & Barb. En omdat ze zo lang geleden al die serie over restauratie van oude Cremina's maakten, dacht ik ook even dat ze zich eindelijk aan een eigen machine waagden. Maar hun ontwerp zou veel ouderwetser zijn of in elk geval geen 'design'.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

18
bobbee schreef:
Fisherman schreef:Ik dacht dat de afkorting "OE" een beetje voorbehouden was aan de firma Orphan Espresso. Daarom was ik initieel ook wat verward geraakt door deze post.

Vind ik.

De Apex is al af hoor en al tijden te krijgen. Daarna hebben ze de fixie nog op de markt gebracht.
Oh ik zie het. Ben niet bij de tijd merk ik, thanks!

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.