Odessey Espresso : The OE-1 Lever Machine

1
Er komt een nieuwe telg bij de lever machine familie. Een spring-lever machine van RVS.

https://www.odysseyespresso.com/

"The OE-1 Lever Machine was designed for espresso lovers that want a commercial quality machine without the high cost. The OE-1 is a sprung lever machine that allows mild control over the brew process without the complexity of a manually pulled shot."

Afbeelding
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

Re: Odessey Espresso : The OE-1 Lever Machine

6
Hij lijkt nog wel heel 'vers', de 'foto' ziet eruit alsof het een virtual reality image is, met alles scherp en de 'natuurgetrouwe' spiegelingen en het hout. Zo'n houten inlay aan de zijkant van de hete boiler lijkt me iets dat het op den duur moeilijk krijgt.

Wouter Strietman's machine lijkt wel ter inspiratie in gedachten van de ontwerper te zijn geweest.

Hoe dan ook, het is mooie extra aandacht voor de hefboom-espresso-techniek.

De ene draaiknop is geribbeld zoals de Pavoni dat heeft, de andere niet. Het ene handvat is dikker aan het uiteinde zoals bij de Pavoni, die aan de filterdrager lijkt recht zoals die van Strietman. Daar zal de vormgever misschien nog wat aan doen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

7
Het lijkt me inderdaad een render ontwerp inderdaad Frans. Tis wel een kleine gevederde hendel en daar zijn er maar weinig van (modern spul althans).
bobbee schreef: zo 31 mei 2020, 09:23 Ik vind de stoomkraan op een niet zo fijne plek zitten tov de stoompijp maar verder eigenlijk niks.
Ben wel benieuwd hoeveel hij gaat kosten en hoe goed hij wordt.
Dat en ook het stoompijpje zit laag en heel dicht op de machine.
Het miniscule zwevende lekbakje met een veel te dicht gatenpatroon zo ver onder de groep is ook zo'n designaspect dat nauwelijks functie overlaat.

En persoonlijk wordt ik echt pislink van draaiwieltjes om temperatuur mee te regelen.

Maar ik snap het wel hoor, het ziet er allemaal prachtig uit en het oog wil ook wat. Strietman huist zich voor mij in het zelfde straatje het zou voor mij veel te veel finesse vragen voor iets dat een alledaags gebruiksvoorwerp zou moeten zijn.

10
zover was ik nog niet gekomen met de tekst op hun website.
PID control allows precise thermal stability with a single boiler machine. The OE-1 has a small knob that gives the user the ability to dial in the precise temperature for brewing while the flip of a switch quickly bumps up temperature for steaming milk and producing the ideal cup of espresso.
Ik denk dat ze een boilerdruk instellen die voldoende is om zetgroep warm te maken en koffie te zetten maar te weinig om melk te schuimen (wat voor espresso ook niet hoeft en prima met een extern opschuimertje kan).
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino