Re: Mini Gaggia opknappen

12
Pti schreef:Ik had er een Dring inzitten toen ik 'm kocht. Bij het opknappen vervangen voor een Vring aangekocht bij Orphan Espresso.
Hey Han, er is even wat tijd overheen gegaan. Ik kreeg het niet goed voor elkaar de diameter te meten. Dit door gebrek aan het juiste gereedschap. De ringen bleek ik nog te hebben en ik heb er nu een v-ring van de Faema President op zitten. Deze past goed. De boiler kan ik nu vullen zonder lekken.
Ik moet eens zien of ik in een toekomstig project gebruik kan maken van jouw diensten.

De laatste stap is een pakking maken voor de boiler. Bij koken drupt er water langs het aansluitpunt uit de boiler. Ik ga eens rondbellen wat een rubberen pakking op maat kost. Mocht dit niet lukken dan kijken naar een andere manier.
Pti ik las dat jij zuurvrije voedselveilige kit had gebruikt? Weet jij nog welke dit was en deed het goed zijn werk?

13
Uhmm... Een hittebestendige kit, bedoeld voor gebruik in de keukenbouw. Ik denk van Den Brave maar durf het niet te zeggen. Een rubberen pakking was volgens mij geen optie omdat er in het oppervlak een hoogteverschil zit als ik het me goed herinner.
Het werkte perfect, later moest de boiler nog eens open voor een tweede veer ook dat ging prima. Daarna mesje erlangs en een nieuw kitfilmpje aanbrengen voor de nieuwe afdichting.

Er is ook vloeibare pakking speciaal voor espressomachines en bedoeld voor vlakke afdichting zoals bijvoorbeeld 59-10 van loxeal.

16

Pti schreef: Er is ook vloeibare pakking speciaal voor espressomachines en bedoeld voor vlakke afdichting zoals bijvoorbeeld 59-10 van loxeal.
Weet jij of deze Loxeal 59-10 voedselveilig is? Of heb je het zelf wel eens gebruikt?
Ik kan het op het internet niet goed vinden.