Re: Gedoe met Pompei

14
Ik gebruik de Mypressi in dergelijke situaties, bracht er ook laatst een langs toen ik de Rocket van een vriendin ging repareren (had nieuw overbedrukkingsventilarium nodig en heb meteen maar de pressostaat vervangen, e.e.a. supersnel door kafko.nl opgestuurd) zodat zij intussen wel gewoon espresso kon maken in de ochend.

Probleem met het aanbevelen van de Mypressi is dat telkens als ik er nog een extra wil bijkopen (om zeker te stellen dat ik er genoeg heb voor een eventueel langgerekt leven) de prijs ervan de hoogte in gaat.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

15
Het is wel gek dat het lager de geest geeft, dat zou immers geen slijtage onderdeel moeten zijn. Zou het kunnen dat er ergens een smeernippel of smeergaatje zit? Want met een drupje vet zou dat bij normaal thuisgebruik bijna voor eeuwig mee moeten gaan.
f
Ik weet dat het bij de Bosco en de Faema zetgroep op lange termijn het "zwakke punt" is. Dat wil zeggen, bij toko's waar ze er 2000 kopjes per dag mee zetten ze op een gegeven moment op het schanierpunt uitslijten.

16
Pti schreef: wo 08 jul 2020, 13:23 Het is wel gek dat het lager de geest geeft, dat zou immers geen slijtage onderdeel moeten zijn. Zou het kunnen dat er ergens een smeernippel of smeergaatje zit? Want met een drupje vet zou dat bij normaal thuisgebruik bijna voor eeuwig mee moeten gaan.
f
Ik weet dat het bij de Bosco en de Faema zetgroep op lange termijn het "zwakke punt" is. Dat wil zeggen, bij toko's waar ze er 2000 kopjes per dag mee zetten ze op een gegeven moment op het schanierpunt uitslijten.
Lagers zijn het probleem niet
De buis waardoor de zuigerstang op en neer gaat is ovaal geworden.Waarschijnlijk door het ontbreken van een vilten afsluitring. Nu krijg je bij elke pull een groot koppel waardoor de stang de buis ovaal heeft vervormd.
Een motor revisiebedrijf kan misschien een massief stuk rvs oplassen en op maat uitboren. Ga daar achter aan.

In het laatste filmpje kun je mooi onderin de radiale speling zijn in de richting van de pull.Zijwaarts is de speling nauwelijks aanwezig.

19
dat is niet lekker.

en het euvel begon nadat je e.e.a. uit mekaar had gehaald voor schoonmaak, of deed je dat naar aanleiding van het euvel?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino