Re: La Pavoni Professional

12
Geen idee.

[edit] het is inmiddels duidelijk, het gaat er dus om welke maat je hebt dan wel niet hebt!

De binnenkant van mijn Pavoni Pro Pre-millennium portafilter lijkt me eerder 52mm maar ik kan mijn schuifmakker even niet vinden.

https://www.espressocare.com/la-pavoni- ... comparison
Laatst gewijzigd door fransg op do 10 sep 2020, 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

15
Ja precies, het is en blijft gokken zo. De aanbieder op Marktplaats zou er goed aan doen te zeggen of het millennium of pre-mil is, in plaats van "Geschikt voor alle La Pavoni hendelmachines." ;-) en nu zijn wij er maar druk mede!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

18
Koffieknaapje schreef:Dag allen,

momenteel ben ik in het bezit van een (tweedehands) La Pavoni, dit is zeker even wennen t.o.v. m'n Expobar! Maar het leek mij leuk om weer wat nieuws te proberen.

Nu heb ik een aantal kleine issues met de La Pavoni die ik graag wil oplossen, hiervan heb ik een filmpje gemaakt;
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=LRT__9FlzVQ[/youtube]

1) De boiler beweegt van links naar rechts en is een beetje los, hoe kan ik dit fixen?
2) Ook bij de hendel is er aardig wat beweging en is het allemaal wat losjes, enige tips hiervoor?

Verder wil ik de La Pavoni een beetje upgraden voor betere shots. Wat zal in eerste instantie een slimme upgrade wezen, een Pressure Kit bijvoorbeeld of koelring oid?

Gr Koffieknaapje
Wat betreft je tweede punt. De vork wat verder dicht buigen is inderdaad een mogelijkheid. De ruimte tussen de vork en de as opvullen met aan beide zijden een ringetje, is mooier. Vind ik.
Qua upgrade is er een alternatief voor die lelijke koelring, namelijk een teflon pakking die je tussen de boiler en de zetgroep plaatst. Op YouTube zijn er wat filmpjes over te vinden.
Een mannetje uit Italië verkoopt ze per 2 voor nog geen twee tientjes geloof ik. Gewoon even zoeken op ‘la pavoni’ dan komt het item vanzelf voorbij.

Ik zit pas net op dit forum, vandaar dat ik nu pas reageer op je vraag.

20
Ik heb die koelring bij dit soort tafelmachientjes nooit zo begrepen.
Het zijn apparaatjes ontworpen voor het snelle shot . Zodat je thuis ook een espresso kunt maken. Zeg maar de Bialetti van de espresso machines. Zeer snel warm en na je espresso zet je hem uit tot je in de middag weer een shotje maakt. Na enkele shots weet je echt wel wanneer het ding de juiste temperatuur bereikt heeft.