Re: 1500 voet koffieclub

12
Toen de vliegschool op Terlet over de kop ging had ik ook net mijn cardiologische evenement en daarna heb ik het vliegen gewoon uit mijn hoofd gezet.
Nu er kort achter elkaar op Terlet twee crashes zijn geweest met een zwaargewonde en een dode (en beide vliegtuigen zwaar beschadigd!) heb ik er al helemaal geen zin meer in.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

17
Vooralsnog zijn het er met de auto veel meer :). Ik voel me daar niet veiliger in.

Gelukkig worden bijna alle vliegtuig (bijna) ongelukken uitgebreid onderzocht zodat er veel lering uit getrokken kan worden.

En steeds meer nieuwe vliegtuigen hebben overigens een parachute.
Thuis: Londinium 1P * Weber HG-1
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

18
manduca schreef: zo 03 jul 2022, 23:48 Gelukkig worden bijna alle vliegtuig (bijna) ongelukken uitgebreid onderzocht zodat er veel lering uit getrokken kan worden.
Ik las die verslagen in de rubriek "breukstukje" ook altijd aandachtig in het magazine voor zweefvliegers. Uitgebreide analyses en conclusies.

Met auto's komt er gewoon een wegsleper, ambulance, klaar.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

19
De meeste automobilisten lijken ook weinig te willen leren van andermans fouten. Dat is in de vliegerij toch een stuk beter. En het helpt dat je ook minder last hebt van de ander.
Thuis: Londinium 1P * Weber HG-1
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

20
Een programma als 'Blik op de Weg' was nuttig en leuk, bestaat alleen nog op YouTube met herhalingen en leuke combinaties van destijds ongebruikt materiaal. De situaties in die uitzendingen zette de kijker aan het denken. Vandaag de dag moet het goedkoop, kort en spectaculair zijn, anders haakt men af.