Re: ARGOS van Odyssey Espresso

11
De B. Cormorant schreef: za 31 jul 2021, 19:46 Mooie machine maar de switchen staan wel heel ongelukkig.
Vlgs mij gaan die nog naar de zijkant. Net als bij de Kopi Deva...
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Re: ARGOS van Odyssey Espresso

12
Ik was aanvankelijk wat sceptisch, maar ik heb het hele proces gevolgd en ben daar wel van onder de indruk. Ik vind het een hele toffe machine. Vooral de mogelijk van zowel veer als manueel vind ik briljant.
Enig pintje van kritiek voor mij is misschien het formaat van de boiler.
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

Re: ARGOS van Odyssey Espresso

15
fransg schreef:Indien je de boiler (niet te radicaal) minder heet maakt, compenseer je dat prima, zeker als je de zetgroep zo maakt dat die goed zijn warmte uitstraalt. Is een gepuzzel maar daarom heet het ook R&D ;-)
Tis toch wel.aangenaam als de fabrikant het merendeel van dat R&D panklaar naar voren laat komen in het gebruik van dat overigens prachtige apparaat!!

Afbeelding


Re: ARGOS van Odyssey Espresso

16
De verkoop start volgende week. Prijs 850 USD voor het basismodel. Verwachte levering vanaf november dit jaar.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Re: ARGOS van Odyssey Espresso

19
Keyser schreef:Wat ik mij afvraag is hoe makkelijk de onderdelen te vervangen zijn. Of moet je dan iedere keer importeren en daar inklaringskosten kosten over betalen?
Dat laatste sowieso lijkt mij. Veel van die kleine/dure merken zijn "one man bands" volgens mij, ondersteund door "moeder de vrouw" of een familielid. Niet te koop in een winkel. Je bent afhankelijk van 1 persoon.
Dus je moet wel een beetje geluk hebben.
Deze machine heeft een eigen ontworpen verwarmingselement las ik, en de besturing is ook geheel in eigen huis ontwikkeld.


Verstuurd vanaf mijn SM-G996B met Tapatalk


Laatst gewijzigd door B003 op di 03 aug 2021, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.