Ypuh schreef:bobbee schreef: do 17 feb 2022, 11:11
Fascino brand wel echt een stuk donkerder dus vond ik niet vergelijkbaar.
Mijn laatste bestelling bij Fascino is inmiddels een jaar geleden. De referentie is dus niet echt vers meer, maar zal daar ook niet snel weer bestellen omdat ik ze te donker vond. Voor een wat lagere prijs koop ik dan liever bij Hoofdkwartier of inmiddels Koepoort.
Het is ook lastig communiceren over een forum wat nou medium, donker of licht is. Bij sommige branders is 'donker' nog steeds lichter dan wat andere branders 'lichte branding' noemen. Bij Koepoort verschilt het dus weer per boon. De Peru was gewoon verbrand, Michel de Ruyter donker, en de andere 3 zakjes nog steeds aan de medium-donkere kant maar wel oké.
Los van benaming over de brandgraad zijn de bonen van fascino donkerder gebrand.
Koepoort is gewoon degelijk spul. Beetje spelen met dosering en maalgraad en er komt een meer dan prima bakkie uit.
Fascino bestel ik niet meer, daar komt te vaak de olie uit dus te hoge eind temperatuur tijdens roast voor mijn smaak . Ter info, ik ben gewoon een klant van Koepoort die af en toe besteld. Geen connecties ofzo.
Bij hoofdkwartier weet je sowieso dat je goed zit als je daar besteld.