Heb hem weer aan de waterkraan gehangen.
2 dingen vallen op:
1 Als het water handeltje vervolgens onder op de machine naar de waterbak wordt gedraaid loopt er via de machine ! water naar de waterbak. De slangetjes vullen zich met water. Maar vervolgens heb ik de watertoevoer gestopt en de machine via de waterbak laten lopen. Dan stopt ie er snel mee en staat de drukmeter van de pomp op nul.
2 het maakt daarbij niet uit of de schakelaar achter de waterbak op 0 of 1 staat.
Re: ECM technika 4 zuigt geen water uit waterbak
12Het lijkt er op dat je de verdeelkraan nog een kwartslag verder moet draaien.
13Helaas is dat het niet. Zodra de verdeel kraan niet naar de achterkant is gericht (en de waterdruk van de waterleiding op het systeem staat) valt de druk op de pomp weg en trekt ie geen water door het apparaat. En daarmee zuigt ie ook niets uit de waterbak.
En of de schakelaar voorop (achter de lekbak) op 0 of 1 staat maakt geen verschil
En of de schakelaar voorop (achter de lekbak) op 0 of 1 staat maakt geen verschil
14Ben zelf ook aan het zoeken op dit forum. En lees over problemen met druk op de pomp bij deze machines.
Ik ben er inmiddels achter dat de druk die op het systeem staat de waterdruk is vanuit de waterleiding. Als ik die toevoer dicht draai is meteen alle druk op de pomp weg.
En zonder druk zal hij vermoedelijk ook geen water uit de waterbak gaan opzuigen.
Wat zou de oorzaak van het drukprobleem kunnen zijn? Dat kan ik niet herleiden uit eerdere Posts op het forum.
Ik ben er inmiddels achter dat de druk die op het systeem staat de waterdruk is vanuit de waterleiding. Als ik die toevoer dicht draai is meteen alle druk op de pomp weg.
En zonder druk zal hij vermoedelijk ook geen water uit de waterbak gaan opzuigen.
Wat zou de oorzaak van het drukprobleem kunnen zijn? Dat kan ik niet herleiden uit eerdere Posts op het forum.
15Op afstand komen we er niet uit.
Waarschijnlijk door iemand naar laten kijken die even rustig alles gestructureerd na loopt.
We weten bijvoorbeeld niet of en wanneer de pompmotor wel en niet loopt, of de pomp water krijgt, of ergens nog een magneetklep tussen zit, of er een terugslagklep tussen zit etc.
Aan de schimmel/ontkalker in de slang aan het expansieventiel te zien, heeft de machine sowieso een beetje aandacht nodig.
Waarschijnlijk door iemand naar laten kijken die even rustig alles gestructureerd na loopt.
We weten bijvoorbeeld niet of en wanneer de pompmotor wel en niet loopt, of de pomp water krijgt, of ergens nog een magneetklep tussen zit, of er een terugslagklep tussen zit etc.
Aan de schimmel/ontkalker in de slang aan het expansieventiel te zien, heeft de machine sowieso een beetje aandacht nodig.