Re: Even voorstellen, project Silvia

11
En voor de netheid nog even de huidige setup, een aangepaste Rancilio Silvia zonder stoomkraan. Een zelf gemaakt nakedfilter (bodem uit de originele geboord). PID (volledig voorverwarmd en 0.5 graden stabiel binnen 18 minuten) met sensoren op zowel boiler als zetgroep. Werklicht, watersensor en natuurlijk een mooie wrap voor de vrouw. De zettijd is beperkt tot maximaal 30 sec en afhankelijk van de software instellingen is automatische soft en hard pre infusion mogelijk. Het werklicht start met de brew en eindigt 25 seconden nadat deze beëindigd is. Een ledje achter de wrap waar de stoomkraan hoort te zitten geeft met blauw aan dat het water moet worden bijgevuld en met wit dat de machine stabiel is en alle ingestelde waarden zijn bereikt. Alle relevante gegevens worden via wifi opgeslagen in een database zodat van tijd tot tijd kan worden bekeken of een en ander kan worden gefinetuned.

De leegte naast de Silvia was gevuld door een Mahlkonig Vario Home, die nu moet wijken om na 8 jaar ruimte te maken voor de Mahlkonig K30 Vario die ieder moment kan arriveren.

15
De boiler en behuizing zijn aangepakt met ongeveer 1 cm dik, zelfplakkend schuim, afgewerkt met een aluminium laagje. Voor de warmte isolatie wikkel ik dit rond de boiler, voor de geluidsisolatie heb ik de binnenkanten van de behuizing volledig beplakt. Bij de waterpomp heb ik dit net zo lang laag op laag herhaald tot er een afgesloten ruimte is ontstaan voor de waterpomp, waardoor heel veel minder herrie ontstaat.

17
WO0dwp schreef: vr 10 jun 2022, 09:47 De boiler en behuizing zijn aangepakt met ongeveer 1 cm dik, zelfplakkend schuim, afgewerkt met een aluminium laagje. Voor de warmte isolatie wikkel ik dit rond de boiler, voor de geluidsisolatie heb ik de binnenkanten van de behuizing volledig beplakt. Bij de waterpomp heb ik dit net zo lang laag op laag herhaald tot er een afgesloten ruimte is ontstaan voor de waterpomp, waardoor heel veel minder herrie ontstaat.IMG-20220103-WA0028.jpeg
Dan kom je denk ik op dit soort spul uit?
https://www.akoestiekwinkel.nl/aluglass ... rptieplaat
Eigenlijk wil ik dit al veel langer, en mede dankzij jouw project, ga ik er nu maar eens werk van maken. Met name het geluid van de pomp dempen.

18
Serieuze vraag naar aanleiding van de wens van Ron: zijn een vibratiepomp en een rotatiepomp 1:1 uitwisselbaar, zonder verdere aanpassingen aan aansturing?
Londinium R - Option-O P64 (SSP UM) - Option-O Lagom Casa - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

19
Voor de isolatie heb ik bijzonder betaalbaar spul gevonden op Ali, mijn versie heeft zwart schuim onder het aluminium. De resultaten zijn verbluffend voor het geld.

Over de uitwisselbaarheid van de vibratie en de rotatie pomp; het blijft een pomp. De rotatie pomp heeft heel veel meer ruimte nodig en verbruikt fors meer stroom. Verder zit de rotatie pomp bij mijn weten altijd op de vaste wateraansluiting. Qua kosten is het sowieso geen relevante optie in vergelijking met het schuim, fysiek past het ook niet in mijn machine.

20
WO0dwp schreef: ma 13 jun 2022, 09:30 Verder zit de rotatie pomp bij mijn weten altijd op de vaste wateraansluiting.
Bij de grote commerciële machines voor horeca is dat wel het geval maar de luxere thuis-machines met rotatiepomp en waterbak hebben die pomp vaak gewoon in de behuizing.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino