Re: Faema Lambro

11
chroom heeft een spiegelende werking. het toont je als het ware wat zich in de omgeving bevindt.

bevind je je in een onaangename lelijke omgeving of ben je zelf niet wie je graag zou wezen, dan word je daarmee geconfronteerd wanneer je chroom voor je hebt.

dat is het vermoed ik.

ik heb weleens gedacht een deel van mijn Londinium knalgeel te laten poederbecoaten maar er is kans dat dit zou gaan vervelen.

chroom is een soort reflecterende onzichtbaarheid

chroom zet je aan het denken

in die zin is het een zegen voor de vorming van een levenswijze gesteldheid
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

13
ErikW schreef: do 11 aug 2022, 09:22 De espresso wereld wordt gekenmerkt door een hoog chroomgehalte.
Er zijn maar weinig andere kleuren dan chroom te kiezen.
Nogal eentonig eigenlijk.
Ik ben ook wel een beetje uitgekeken op chroom en vond mijn witte Decent wat kleur betreft wel mooi anders.
Nu blij met de crème witte hevel van Vesuvius en de zwarte droom waar minder chroom aan zit.

Dit gaat dus alleen over smaak qua esthetiek (niet van de koffie!), uiterlijk!
RVS dus. Chroom is een stuk duurder en commercieel gezien oninteressant voor fabrikanten.Ziet er ook heel anders uit.

14
Klopt C.L.,

CremaLover of ChroomLover?

Op dit forum worden het gewoon chroombakken genoemd en dat heb ik overgenomen en niet zelf bedacht.

Uit de vlekkentest blijkt niet dat ik in een slechte omgeving zit of mezelf niet in de spiegel durf te zien.
Ik ben zelf gewoon vrij optimistisch en vindt espresso apparatuur in bv wit wel mooi en mooier dan chroom/rvs of zwart.

15
Verchromen is toch ook een paar micron materiaal"verf" weer toevoegen aan je onderdelen? Kan me voorstellen dat dit ten koste gaat van de precisie van je maten? Zal voor plaatwerk geen ramp zijn, maar voor je kranen - laat staan je brouwgroep...

Pardon my ignorance.
Londinium R - Option-O P64 (SSP UM) - Option-O Lagom Casa - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

16
ErikvW schreef: do 11 aug 2022, 10:27 Verchromen is toch ook een paar micron materiaal"verf" weer toevoegen aan je onderdelen? Kan me voorstellen dat dit ten koste gaat van de precisie van je maten? Zal voor plaatwerk geen ramp zijn, maar voor je kranen - laat staan je brouwgroep...

Pardon my ignorance.
Ze verchromen de buitenkant. niet de binnenkant. Maarzelfs de binnenkant werkt met rubberafdichtingen die veel afwijking kunnen opvangen. Het is geen verbrandingsmotor he.