Re: Wat dan wel...

11
Verenjano schreef:Is het ook. Liefst een beetje goed onderhouden, uiteraard.

Let wel, ECM giotto en cellini zijn oudere modellen, van voor 2007 als ik het goed heb. Dat is Rocket geworden. Mijn Rocket cellini komt uit 2008 en is dus van vlak na die naamswijziging.
Recentere machines met de naam ECM Manufacture hebben andere modelnamen en een duurdere prijsklasse.

Die appartemento (die ik linkte) is overigens de opvolger van de cellini.

Ik ben blij met mijn cellini, maar als je voor 200 euro meer (600 voor een ecm + 400 voor de maler, en dan heb ik het nog niet over evt. achterstallig onderhoud) meer een veel nieuwer apparaat kunt kopen, zou ik dat doen.

PS: forumgenoten, als ik onzin uitkraam, dan corrigeer je me maar ;)
Mooie set hoor, die Rocket met eureka. Helemaal mee eens!

13
Ik heb toevallig een keer met HanR over wenselijke machines gesproken. Hij was met name vanwege de simpele maar betrouwbare techniek in de Appartemento goed over deze machine te spreken. High praise indeed.
Londinium R - Option-O P64 (SSP UM) - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Flair GO - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

14
ErikvW schreef: ma 12 sep 2022, 22:53 Ik heb toevallig een keer met HanR over wenselijke machines gesproken. Hij was met name vanwege de simpele maar betrouwbare techniek in de Appartemento goed over deze machine te spreken. High praise indeed.
Ik heb er thuis ook één in gebruik. Ben er erg over te spreken. Je merkt wel dat hij wat luider is door de vibratiepomp, maar ik krijg er erg goede koffie en melk uit. Tevens heeft hij mij nog nooit in de steek gelaten de afgelopen 3 jaar. Één keer onderhoud gehad na 2 jaar en was daar 50 euro aan kwijt.

Voor mij de voordelen:
Betrouwbaarheid
Kwaliteit van bouwen
Stomen en koffie goed
Vrij snel op temperatuur (+/- 20 min)
Ruime watertank
Ruime driptray
Design

Enige minpuntjes:
Ik kan nergens zien hoe vol die watertank zit...
Geluid van de vibratiepomp (niet bijzonder hard, maar je stopt wel met praten)
Espresso: Ascaso baby t plus, lagom p64
Branden: Aillio bullet r1.

15
Hiervoor ook een Rocket Mozzafiato Evo R (de Type V is ook prima) gehad en die machine presteerde top en ontbrak eigenlijk niets aan. Heb hem een klein jaar met plezier gebruikt en uiteindelijk voor dezelfde prijs weer doorverkocht aan een andere liefhebber. Zag er na 4 jaar gebruik eigenlijk ook nog als nieuw uit.

Om je een idee te geven: https://www.kaffee-netz.de/threads/rock ... le.147100/

Hoe dat met de Appartamento zit durf ik niet te zeggen (die heeft geen PID) maar de Mozzafiato hoefde je in ieder geval niet te flushen en was zo stabiel als een huis (voor de eerste kop dan althans).
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

16
Dat gold ook voor de Rocket Cellini die ik en paar jaar heb gehad. Was er wel een met een rotatiepomp. Dit was de voorganger van de Mozzafiato. Was een zeer prettige machine en inderdaad probleemloos.
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon

19
Bij de overwegingen horen m.i.:
alleen espresso's of ook melk en of er ook filter/slow gemaakt gaat worden.
Voor slow andere maler nodig dus ook een component is het budget-verhaal.

Gaat stabiliteit ook niet over meer kopjes?
Laatst gewijzigd door ErikW op di 13 sep 2022, 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.