Re: Superkop

11
Sprometheus, over het algemeen goed geïnformeerd, kundig en onafhankelijk vindt het een goed apparaat. Alleen te duur.
Londinium R - Option-O Lagom Casa - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

12
Hij zegt wel dat de koffie er wat koeltjes uitkomt, max 63ºC. Dat is wel goed drinkbaar en je kunt je er niet aan branden. aan de flow in de video te zien komt het er niet als espresso uit, in pufjes en straaltjes, tenminste niet wat wij gewend zijn. Ik zou benieuwd zijn naar de aanblik van de flow uit een naked portafilter.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

17
Het is heel goed dat je ervaringen met een goeie espressomachine als referentie hebt.

Kwam je van een Senseo of Nespresso dan wist je niet beter ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

19
Onscherp ja, maar de koffie begint toch wel ergens op te lijken :)
Op zich een mooi concept de Superkop.
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

20
Alabaster schreef:Foto 2: onscherp, maar al betere koffei.https://link.shutterfly.com/OU5C13ijfvb

En nu komt de koffie me even de oren uit ..
Mag ik vragen of je de Cafelat Robot of Flair 58 hebt overwogen?

Stuk goedkoper en gegarandeert goed resultaat. De flair 58 is helemaal geniaal door de hevel en het verwarmingselementje....
Wil het toch even vragen voor het geval dat...
Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’