Re: [TKA] Timemore Sculptor 64S

12
dennis-caro schreef: wo 26 jul 2023, 06:44 Ik denk eerlijk gezegd niet dat de prijs gaat zakken. Van Pommeren verkoopt de 078 (dus zonder S) al eventjes voor 700 euro.

En er zijn er al veel meer dan 79 verkocht met de eerste ronde: voor alle vier modellen ruim 11000 backers via Indiego.
Ja, je hebt gelijk. Maar niet in die prijsbracket - de meeste zijn eerder verkocht voor lagere prijzen. De winkelprijs zal wel in de orde van 650 worden verwacht ik.
Londinium R - Option-O P64 (SSP UM) - Option-O Lagom Casa - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

13
dennis-caro schreef: wo 26 jul 2023, 06:44 [..]

En er zijn er al veel meer dan 79 verkocht met de eerste ronde: voor alle vier modellen ruim 11000 backers via Indiego.
Voor andere prijzen ja.

Voor 700 euro prijzen ze zich simpelweg uit de markt, dan zijn ze duurder dan een Niche of een Eureka Oro, terwijl het uiteindelijk om een Chinees budgetmerk gaat.
Hedone Honne × Superkop × NanoFoamer PRO ☕

14
robinfcb schreef: wo 26 jul 2023, 09:35
dennis-caro schreef: wo 26 jul 2023, 06:44 [..]

Voor andere prijzen ja.

Voor 700 euro prijzen ze zich simpelweg uit de markt, dan zijn ze duurder dan een Niche of een Eureka Oro, terwijl het uiteindelijk om een Chinees budgetmerk gaat.
Ik denk dat het goed is om eerst maar eens af te wachten hoe goed ze echt zijn. Op basis van wat reviews, specs en een merknaam een product op waarde schatten lijkt me onverstandig. Wie weet is het een baanbrekend geweldig ding, wie weet is het vooral veel hype en valt het enorm tegen. Ik ben vooral erg nieuwsgierig :D

15
@robinfcb

Budgetmerk ben ik niet met je eens.

En verder maken ze al jaren heel goede handmalers en zijn er heel veel zeer goede reviews over de nieuwe Sculptor molens te vinden. En Chinees...ach de Niche wordt ook in China geproduceerd. En verkocht met een hoop marketing vanuit de UK. Dan is het niet ineens een Europees premium merk. Van Pommeren verkoopt ook de Timemore en zij staan niet bekend als troep-verkopers.

16
Ik ken een verkoper in Singapore die veel Chinese producten verkoopt, nou als je ziet wat hij mij laat zien qua apparatuur dan sla je stijl achterover! Weight based grinding, 2 a 3 jaar geleden al volop keus! Pressure profiling machines? Keuzes daar.
Wij zijn maar kneusjes met wat daar wordt verkocht, ik vroeg waarom niet overseas leveren? Antwoord? Teveel regelgeving, veel te kleine markt. De Aziatische markt is veeel groter.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

17
@bobbee: ja precies! Technologisch zijn ze erg ver. Kijk maar naar de laatste nieuwe EV's uit China. Ze ontwikkelen in een tempo waar men hier in Europa alleen van kan dromen.
En veel mensen denken dat alles uit China/Azië troep is maar ze kopen ook daar graag een goede prijs-kwaliteit dus waarom zouden ze (alleen) troep maken?

18
bobbee schreef: wo 26 jul 2023, 10:40 Ik ken een verkoper in Singapore die veel Chinese producten verkoopt, nou als je ziet wat hij mij laat zien qua apparatuur dan sla je stijl achterover! Weight based grinding, 2 a 3 jaar geleden al volop keus! Pressure profiling machines? Keuzes daar.
Wij zijn maar kneusjes met wat daar wordt verkocht, ik vroeg waarom niet overseas leveren? Antwoord? Teveel regelgeving, veel te kleine markt.
Afbeelding
De Aziatische markt is veeel groter.
Ik denk niet dat de Aziatische markt per se groter is, immers hebben we in het westen veel meer te besteden, vooral voor dit soort luxe goederen. Maar de concurrentie is in Europa wel veel groter, de gevestigde espressomerken hebben al een goede reputatie, dus het is als Chinese nieuwkomer lastig om je daar tussen te voegen.

Op de handmolen markt doen ze dat goed, door scherpe prijsstelling. Hoewel ze 1Zpresso, die iets duurder is, toch voor zich moeten dulden. Het is afwachten hoe ze dit op de elektrische molen markt gaan doen zodra de productielijn op volle toeren draait.
Hedone Honne × Superkop × NanoFoamer PRO ☕

19
dennis-caro schreef:@bobbee: ja precies! Technologisch zijn ze erg ver. Kijk maar naar de laatste nieuwe EV's uit China. Ze ontwikkelen in een tempo waar men hier in Europa alleen van kan dromen.
En veel mensen denken dat alles uit China/Azië troep is maar ze kopen ook daar graag een goede prijs-kwaliteit dus waarom zouden ze (alleen) troep maken?
Wat er nu uit China komt of alleen daar wordt geleverd is echt top kwaliteit. Het idee dat alles slechte kwaliteit is wat uit China komt is al een hele tijd zwaar achterhaald en dat idee willt er maar lastig uit slijten. Wat wij hier kunnen kopen via AliExpress is niks van wat er daar leverbaar is en verkocht wordt. Helaas heb ik de filmpjes en foto's niet meer, ik zal binnenkort eens vragen of hij nog wat moois heeft.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!