Re: Bezzera Strega

11
De opmerking "verder probeer ik afdichtingsmateriaal te voorkomen" begrijp ik niet. Dat je teflontape probeert te vermijden snap ik. Je zult niet de eerste zijn met een snipper teflontape in de vulklep.

"Op de ketel niet nodig"? Niet alle draden zijn conisch en ook niet alles dicht vlak af (zodat je met koperen ringen kunt werken).

Re: Bezzera Strega

12
Hierbij weer een update,

hanR: Met de afdichtingen op de ketel doelde ik op de leidingen, deze bevatten allen conische koppelingen. Inmiddels zijn deze gemonteerd en waren meteen lekvrij. De enige die een klein beetje afdichting nodig had is het overdrukventiel.

Inmiddels werkt de machine al weer als nieuw! In het begin heb ik de machine wat gespoeld en de hevel wat uitgeprobeerd, wat een kracht in die veer he :lol: .

Op mijn lijstje staat nog het vervangen van het power ON lampje, wat isolatiehulsjes aanbrengen om de connectors. Verder is er nog wat speling op de uiteinden van de pushkranen, ik heb hiervoor al nieuwe veren liggen maar dat kan tussendoor. Al met al was dit een super leuk project en nu genieten!
Bijlagen

Re: Bezzera Strega

17
Bedankt voor de reacties!
Vind het ook erg leuk om van het proces foto's te nemen en deze later te verzamelen. Zo'n kees is natuurlijk ook leuk! Graag zou ik zo nog eens een marzocco doen met maximaal 2 groepen, dat lijkt me nog wel eens gaaf! Alleen wat lastig aan te komen voor een schappelijk prijsje :roll:

Nu genieten van lekkere koffie!

Re: Bezzera Strega

18
Heel mooi gedaan. Niet in de verleiding gekomen om de kleine veer er uit te laten en er een Ulka EX5 pomp in te zetten? Dat is de aanpassing die Peter de Goede doet, toch?
Londinium R - Option-O Lagom Casa - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™