Spironski schreef:Maar als je voor hetzelfde geld of minder goede molens kan krijgen met iets zwaardere motoren en 58mm schijven i.p.v. 50mm, vind ik die Eureka eigenlijk helemaal niet zo'n geweldige koop? Dan moet je dus wel heel erg zitten te wachten op het rechthoekige en compacte formaat.
en dan doel je denk ik op de compak K3 en macap malers? vind zelf de prijs ook best wel hoog, betaal je ook voor de afwerking en materialen denk ik...heb geen idee hoe het maalsel van zo'n eureka zich vergelijkt met de compak K3...wat specificaties lijkt het eerder op een demoka (duurder, maar beter afgewerkt) en ECM casa/Anfim (vergelijkbare prijs als Anfim, goedkoper dan ECM versie en wellicht ietsje beter afgewerkt en nauwkeuriger af te stellen door worm gear)...
...uiterlijk spreekt mij wel aan, vind het een leuk ding...neig alleen wel naar wat jij zegt: een compak/macap lijkt op papier toch wel een trapje hoger
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs