Re: De bout

11
De pre-infusie is in eerste instantie sowieso niet onder druk, die bouwt pas op als de hele kamer tussen koffie en zuiger zich gevuld heeft met water. Elke levermachine heeft daardoor altijd mooie zachte, opbouwende preinfusie, het douchescherm zou moeten voorkomen dat de puck verstoort wordt door het inkomende water. Het mooiste van de levermachine is inderdaad "dat het allemaal niet zo nauw luistert" :)

12
Ik heb nu de schroef 1/6 slag open gedraaid. Het water stroomt nu als bij een E61 pompmachine, heel rustgevend. En in het geval van de huidige bonen (Ethiopie Daya Bensa) valt na 15 sec de eerste drup van een bijzonder lekkere espresso. Ik heb niet de indruk dat de koffie anders smaakt dan met de schroef volledig open gedraaid.

Misschien leuk als iemand anders met een pro 800 het ook eens vergelijkt. Ben benieuwd wat daar uitkomt.
Londinium R x Mazzer Philos x I200D burrs x 233M burrs x Varia AKU mini x The Force Tamper

13
Uiteindelijk vanochtend de hele groep maar uit elkaar gehaald, inclusief de sleeve. Er zat wat kalk en twee van de vier gaatjes waren vuil en deels dicht geslibt.

Hij is weer als nieuw!!
Londinium R x Mazzer Philos x I200D burrs x 233M burrs x Varia AKU mini x The Force Tamper

14
omeCoffee schreef: za 23 nov 2024, 12:25 Uiteindelijk vanochtend de hele groep maar uit elkaar gehaald, inclusief de sleeve. Er zat wat kalk en twee van de vier gaatjes waren vuil en deels dicht geslibt.

Hij is weer als nieuw!!
Lekker bezig!
Benieuwd of je verschil proeft nu de vuiligheid eruit is. Meteen de seals vervangen, of was dat niet nodig?
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

De bout

15
Ik proef geen verschil. De koffie smaakt in ieder geval top. Net [mention]Madencio [/mention] op de koffie gehad en hij was in z’n nopjes met de Daya Bensa en de Guatemala!

De seals zitten er pas een maand of 2 in dus die mochten blijven. En de o-ringen die om de sleeve zitten waren nog prima. Geen kosten gemaakt dus