Re: Even voorstellen

12
ErikvW schreef:Ben ik de enige die eigenlijk nooit aan de GBW maler zou willen? Ik weet dat de workflow er sneller van wordt, maar ik vind iets rustgevends in het - langere - proces van met mijn bonen bezig zijn en ze af te wegen.
Je kunt een niet GBW en een wel GBW naast elkaar gebruiken, dan weet je het zeker!

Afbeelding

13
Hk87 schreef:
bobbee schreef: zo 11 jan 2026, 18:52 Ik zou het eens moeten kunnen proberen, mijn oog lonkt al een tijdje naar een Eureka Libra 65 maar ik ben niet overstag gegaan omdat de schijven die erin zitten mij niets lijken. Wil eigenlijk dezelfde schijven erin als ik nu in de XL heb.

Misschien ooit...
Kan je toch gewoon omzetten?
Zoals hierboven geschreven is de bovenste burr een blindburr maar dan nog vind ik het een beetje gek om andere burrs er bij te moeten kopen omdat Eureka de libra 65 verkoopt met all purpose burrs. Ik had ergens wel verwacht dat Eureka de libra 65 met standaard espresso burrs zou gaan aanbieden om dat ze een shitload aan malers in het assortiment hebben dus kan die er ook nog wel bij. Lijkt nu na zoveel jaar niet te gebeuren. Daarom heb ik de XL nog. Als ik een mooie aanbieding ooit nog tegenkom wil ik hem wel kopen. Niet voor de volle pond. Is puur persoonlijke overweging.
Afbeelding
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

14
bobbee schreef: zo 11 jan 2026, 13:07 Zou toch wel meer rondkijken naar machines in dezelfde prijsklasse.
De LM is een goede machine natuurlijk maar er is zoveel meer dan deze machine met meer opties om je koffie te tweaken.
Ja dat is nog wel een goed idee hoor. Over smaak qua design valt natuurlijk niet te twisten, maar je betaalt bij LM wel een stuk meer voor alleen het logo misschien.

15
ErikvW schreef: zo 11 jan 2026, 18:26 Ben ik de enige die eigenlijk nooit aan de GBW maler zou willen? Ik weet dat de workflow er sneller van wordt, maar ik vind iets rustgevends in het - langere - proces van met mijn bonen bezig zijn en ze af te wegen.
Het lijkt me zo lekker dat je gewoon je portafilter er in hangt en dan exact de juiste hoeveelheid krijgt haha, beetje autistisch trekje van mij misschien 😅