Re: Espresso wil niet lukken

12
Dat is een verleidelijk aanbod, maar moet degene die toehapt dan ook zijn eigen molen meebrengen? :?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

13
Spironski schreef:Da's een mooie deal! Kan je inderdaad redelijk goede resultaten mee bereiken, maar houd wel rekening met 2 minuten malen per kopje. Ach, da's gewoon zen! ;)
Hoezo redelijk goede resultaten? Toch gewoon goede lijkt me?
Is de 6th wave aan het voorbereiden

14
Oei, ik ga hier geen absolute kwalificatie geven over malers, maar laten we zeggen dat ik het maalsel uit mijn Major nog wel een stukkie beter vind dan uit mijn Kyocera... ;)

"Redelijk goed" is toch allerminst "verkeerd" of zelfs "matig"? Ik bedoel er mee dat het zeer bevredigende resultaten kan geven, als in "lekker", maar dat het zeker niet het laatste woord op maler gebied is.
Waar ze echter over het algemeen onverslaanbaar in zijn is in prijs/kwaliteit (hoewel: €90 voor mijn Mazzer is moeilijk te verbeteren :P ).
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

16
Hé, een goede ambitie! Simon Levelt zou meen ik elke week vers gebrande bonen binnen krijgen. Ikzelf ben niet weg van hun bonen, maar slecht zijn ze niet. Ik heb een tijdlang de Roma bonen van hen gebruikt.

Natuurlijk kan je ook via internet bonen bestellen, dat zal goedkoper zijn dan een retourtje met de boot. En dan weet je zéker dat ze rete-vers zijn. Bij The Golden Coffeebox kan je ook koffie envelopen bestellen, die kunnen door de brievenbus, maar daar zit maar 200 gram in, dus daar ben je zo door heen...

Wacht even..... Kijk hier eens naar!(klik)....daar heb je ze allemaal op een rijtje!

En voor een maler: mooie maler en niet duur, wat: een koopje!: Klikkerdeklik!

En natuurlijk deze, van iemand van het forum, nog mooier, maar ook wat duurder: klik!

Of deze: klik nogmaals Een omgebouwde Super Jolly, helaas getrapt, maar verder uitstekend!

18
Ah, uitstekend. Het werken met die digitale varianten is natuurlijk lekker, maar je betaalt er wel een forse premie voor, vind ik. Heb je al aan de Mahlkönig Vario gedacht? Die heeft ook die elektronica, maalt uitstekend, maar is niet zo groot en duur.

19
Macap is niet echt goedkoop maar ik vind hem wel beter passen naast een Bezzera dan de Mahlkönig vario, als het resultaat van de espresso straks door het zelf malen veel beter wordt, en daar gaat het natuurlijk om, ben ik helemaal tevreden en dat het dan ook nog netjes staat, nou wat wil ik nog meer.
Slaag ik er na veel oefenen niet in een mooie espresso te zetten, wat ik me eigenlijk niet voor kan stellen, roep ik bij goed vinden jullie hulp in!

20
...als het resultaat van de espresso straks door het zelf malen veel beter wordt...
:lol: Nou, reken d'r maar wel op! ;)
Slaag ik er na veel oefenen niet in een mooie espresso te zetten, wat ik me eigenlijk niet voor kan stellen, roep ik bij goed vinden jullie hulp in!
Mag ook wel eerder hoor. Succes!